Bezoekers

vrijdag 14 maart 2014

Speldenkussens

Zoals ik al eerder schreef je kunt er niet genoeg hebben, speldenkussens. Ik heb naast mijn machine een lievelings speldenkussen die aan vervanging toe was, de stofjes zijn in de loop der jaren vaal geworden. Het was een crazy patch work speldenkussen. Ik had zin in iets anders en heb uit een oude gewassen spijkerbroek een lap van 23 x 23 cm geknipt. Van lapjes vilt knipte ik uit de losse pols cirkels die ik met een spiraal weer met vrije hand stikwerk op stikte. Het Gutermann garen heb ik van kleur gewisseld zodat het stikwerk goed op valt. Daarna word het kussen dicht gestikt  met de punt op punt zodat er een driehoek ontstaat klein naadje 0,5 cm. Klein stukje open houden voor het omdraaien. Ik heb het kussen op gevuld met 575 gram rijst, dit houd je spelden lekker scherp. Dit kussen raak je niet zomaar kwijt het is groot! Ook als gewicht op je patronen is het fijn om te gebruiken. Op de laatste foto's zie je het oude speldenkussens. Dit kussen gaat meteen in gebruik en staat leuk naast mijn naaimachine. Groetjes Marie.

3 opmerkingen:

  1. Afscheid van een tijdperk. Tijd voor iets nieuws. Ik vin het een mooi nieuw speldenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marie,
    Was ook net toe aan een speldenkussen...leuk! Heb je ook een reden om het in een driehoek te maken? Is dat handiger? Groet van een beginnende naaister
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ingrid, de vorm is gewoon erg leuk om hem zo te maken. Maar vierkant kan nartuurlijk ook. Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen