Bezoekers

maandag 19 november 2018

Brother luminaire innov-is XP1

Mijn belevenisseen met de gloednieuwe Brother Luminaire Innov-is XP1 wat een naaimachine! Eerst alles uitgepakt , wat zit er een hoop bij! Ook 4 verschillende boeken met de gebruiksaanwijzing. Een boek over de algemene gebruiksaanwijzing, een over het borduur gedeelte en een over alle ingebouwde borduur patronen en steken. En nog een apart boekje over de speciale Disney borduur patronen. Er staat alles is, grote, kleur wisselingen etc. Na wat genaaid te hebben, en de moter klinkt heel zacht. Heb ik de borduurarm er aangezet en heb ik eerst wat kleine dingetjes op wat stofjes geborduurd, dat ging prima. Het geluid van de Luminaire is inderdaad heel zacht. Daarna kon ik het niet laten om "even" met het design center aan de slag te gaan. Ik nam een borduur patroon uit de machine van Zundt design, mooie bloemen. Dat omrande ik met een van de 30 verschillende vul patronen. Eerst nam ik een cirkel vul en die ik vervormde ik naar kiezel stenen. Je moet wat oefeningen doen hè! Buiten de 30 vulpatronen zit er ook meander (stippeling) en ecco quilting op, dus 32 om uit te kiezen. Deze vul kunnen vervormd en vergroot worden zodat er weer iets anders ontstaat. Bij tweede bloem nam ik kippengaas motief. Daarna probeerde ik van een vorm in de machine, er zitten meerdere blz in met vormen bv, pop, hart,huis, blad ect. Ik nam een blad en een vul patroon en kijk hoe leuk! Geweldig he! Zie blad op de machine, zelf samen gesteld. Dit kan heel goed bij quilten gebruikt worden. Al deze oefen blokken worden een quiltje. Ik borduurde ook twee motieven uit de Luminaire een hert en een Kerst groet, maakte er kussens van voor mijn schoonzus. Dit waren de eerste stapjes op mijn nieuwe machine. Wat een wonder naaimachine is dit! Inmiddels heb ik nog veel meer gedaan hoor, Tot later, groetjes Marie Bartels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten