Bezoekers

zondag 6 januari 2013

De naaimachines

De naaimachines wat zijn er veel te koop.
In  alle prijsklassen is er wel een.
En vragen de meeste mensen zich af wat voor een is er voor mij geschikt.
Over dit vraag stuk zal ik zeker vaker terug komen.
Ik ben nu 54 jaar en heb over de jaren al heel wat verschillende naaimachines gehad.
Heb zelfs nog een blauwe maandag in een naaimachine winkel gewerkt.
Ik ben er dol op, zelf begon ik op een simpele naaimachine toen ik 11 jaar oud was.
Mijn moeder haar kop gek gezeurd en die zag ook dat mijn passie daar lag.
Voor een toen flink bedrag van 250 gulden er een gekregen.
Gekocht bij Wouters in de Van Wou straat ik weet het nog als de dag van gisteren.
Wat heb ik gestikt op die rammel kast! tot mijn man er gek van werd!
Op een dag lopend door de rai, er was een huishoudbeurs heb ik mijn eerste prachtige Elna naaimachine gekocht!
Wat een plaatje, deze modellen hadden we op school ook.
Ik was zo blij, en hij was duur!!
Maar mijn man zei toen al, je bent het waard!
Lief he?
Waar naai ik nu op zul je af vragen?
Durf het bijna niet op te schrijven een Husqvarna Diamond de luxe!
Een prachtige naaimachine met alles er op en er aan.
Ik heb hem pas en heb nog lang niet alle mogenlijkheden uit geprobeerd.
Als het me lukt zet ik vast een paar foto's er bij van het borduren.
Je begrijpt dit verhaal is nog lang niet af gelopen dus tot schrijfs.

2 opmerkingen: