Bezoekers

woensdag 7 augustus 2013

Fijn gehaakt kanten kleedje

Weer een prachtig open gehaakt kleedje met een door snede van 32 cm. Uit het boekje Crochet decoration van DMC uit 1977. Ik heb weer gehaakt met DMC Maeva Fil d'Ecosse pour crochet kleur ecru naturel voor pen 1,5 mm. Dit is 100% glans katoen 510 mt. op een bol, 100 gram. In het patroon staat een dunner dmc garen op gegeven voor pen 1,25 mm. Het kleedje word dan kleiner. Dit boekje ook gekocht bij de kringloop winkel. Het is geheel in het Frans geschreven met een Nederlandse bijlage. Geen tekeningen in dit boekje alleen beschrijving. Het kleedje gaat naar mijn buurvrouw, die heeft iets te vieren volgende week. Ze heeft een antiek dressoir met geslepen ruitjes waar het heel mooi op zal staan. Wat ik aan dit kleedje zo mooi vind zijn de open ruimten tussen de streken. Er word veel gewerkt met dubbelen stokjes, drie dubbelen stokjes vier enz. Ze hebben het dan over 1 driev.st in het patroon. Ook word er in de 8ste en 11de toer alleen de achterste lus op genomen, waardoor er op de goede kant een exstra randje te zien is. Het is wel zaak bij dit dunne garen het goed strak te haken bij de lossen, anders komen er te grote gaten in de lossen. Ook dit kleedje moet weer op gespannen worden zie ander kleedje.  Het kleine tafeltje van de foto kocht ik op Koninginedag voor 5 euro, hoeveel mazzel kan je hebben. Ben je geïnteresseerd in dit patroon? Mail mij dan want het is te lang om alles over te typen. marienaailes@ziggo.nl ik verstuur dan per mail. Veel haak plezier!

1 opmerking:

  1. Goedendag!

    Om mijn omslagdoek af te kunnen maken ben ik al een hele tijd op zoek naar het garen waarvan u bovenstaand kleedje gemaakt heeft! Het is weliswaar al lang geleden, maar heeft u misschien héél toevallig nog wat over van dit garen? En wilt u daar dan ook afstand van doen? Al het mogelijke heb ik al geprobeerd, maar ik kan er maar niet aankomen. Ik heb zelfs DMC aangeschreven, maar ook daar schijnen ze mij niet te kunnen helpen.
    Ik zou u erg dankbaar zijn voor een reactie!

    Met vriendelijke groet,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen