Bezoekers

zaterdag 24 augustus 2013

Gehaakte Stola

Mijn "wip" is af, een gehaakte Stola voor een vriendin. Ik heb deze Stola gehaakt van een driehoek granny square, dit patroon kwam ik tegen op het blog "Blij met Draadjes" Een heel leuk blog met veel uit leg over haken. Met veel foto's er bij om te laten zien hoe alles gehaakt moet worden. Als je op het blog zit kun je het opzoeken in de zij balk, ga naar Granny squares. En dan naar granny driehoek. Er word dan uit gelegd hoe je elke toer in een andere kleur haakt, heel leuk. Ik ben echter begonnen met Scheepjes Roma Print (100% acryl) en heb daar mee een flink stuk gehaakt, toen een uni stuk van Zareska (60% acryl 20%wol 20%poly)  Heb haak naald no: 4 mm gebruikt. De Stola weegt 600 gram en is op het lange stuk 2 mt . en de punt is 1.10 mt lang. De slierten zijn 18 cm en kunnen op maat af geknipt worden.  Voor de slierten heb ik een bol uni en een bol gemeleerd wol gebruikt, ja dit neemt veel wol. Heb de wol om een boek gewikkeld en aan een kant door geknipt, toen waren ze 40 cm. lang. Gewoon per bosje van vier draden om de lossen van de Stola geknoopt aan de onder kant.  Het voordeel van dit patroon is dat je heel klein begint en net zo lang door kunt haken tot je hem groot genoeg vind. Het is een makkelijk patroon wat ik iedereen kan aan raden , ook beginners. Dan haak je lekker alles in een kleur en heb je over een tijdje een heerlijke Stola voor de kille herfst dagen. Nu gauw naar de wol winkel voor haak naald en wol. Patroon dus op "Blij met Draadjes" Ik begin vanavond nog aan een stola voor me zelf! Veel haak plezier!!

1 opmerking:

  1. Dit is ook een mooierd!! Die kleuren! En dan die baan er in! Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen