Bezoekers

donderdag 5 september 2013

Fles isolatie zakje

Drie jaar geleden hebben we de convector put geïsoleerd met "Gemetalliseerde luchtkussen folie" Dat is bubbeltjes plastic met een zilver laag. Ik kocht de kleinste rol, maar hield veel over. Mijn buurvrouw had ook nog een stuk nodig maar nog steeds had ik een fikse rol over. Het stond in de hoek en plots kwam ik op het idee om er er zakjes van te maken. Mijn zoon neemt drinken mee naar school en de bekers en flessen zijn kwetsbaar. Dit zakje vangt de ergste schokken op en houd ook je drankje koel. Zelf neem ik me flessen zo mee naar het strand. Ik meet de lengte van de fles plus 5 cm extra, dan de omtrek plus 4 cm extra . Voor een liter fles Spa is dat 31 cm hoog en 30 cm breed. Ik vouw de zilveren kant naar binnen, dit is minder mooi maar isoleert beter. Stik met een hele grote steek, zo groot mogenlijk want twee lagen folie is dik. Duw voorzichtig een beetje mee. Ik stik met 1 cm naad de zijkant en onder kant. Afwerken en zomen heeft geen zin, wel aan en af hechten. Dit zakje kan mee gaan tot de zilverlaag er af is of de bubbels stuk zijn. Maak  altijd een stapeltje in verschillende maten zo klaar. Ook nog een rol op zolder of in de schuur, probeer het eens! Groetjes Marie.

1 opmerking: