Bezoekers

vrijdag 22 november 2013

Borduren Urban Threads

Weer een prachtig patroon geborduurd van Urban Threads met de mooie titel "TIL DEATH DO US PART" Ik zag dit borduur patroon een paar maanden geleden en het trok me aan. De borduur tijd van dit patroon is 2 uur en 10 minuten en heeft 70,051 steken. Er zitten 12 kleuren in dus de draad word steeds gewisseld. Het motief kost 7 dollar en is makkelijk te kopen op internet.  Het motief is 19 cm breed en 14 cm hoog, het paste precies in mijn grootste borduur ring. Ik borduurde het op een dikke keper katoen. Gebruikte Gonold garen.  Het moest een schort worden en ik knipte de lap iets groter dan het schort en borduurde eerst het motief. Daarna legde ik het patroon er op en knipte dat uit. Het borduren koste het meeste tijd met in spannen en draad wisseling ben ik er toch wel zo'n 3,5 uur mee bezig geweest. Ik vind het super leuk om te doen en het onziet mijn armen. Je merkt het al ik ben even in de ban van het machine borduren. Zoek je ook een "hip" borduur patroon neem een kijkje bij Urban Threads ze hebben de leukste dingen. Groetjes Marie.

3 opmerkingen:

  1. Mooi hoor Marie, heb jij niet dat dat metallic garen vaak breekt? Welk merk gebruik jij? Ik vind dat Madeira erg snel breekt en ben nu langzaam aan het overstappen op Brildor, dat vind ik erg fijn en mooi garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij metallic garen gebruik ik een naald met groter oog. En ik zet de machine op halve snelheid. Ook gebruik ik een "netje" om mijn borduur klossen, dit voorkomt dat de draad er te snel af glijdt en om het stokje draait. Ik heb ook een enkel klosje Madeira en Brildor met netje er om gaan deze prima. Heb zelf Brother doozen zeer goed spul. En heb op de borduurbeurs twee jaar geleden 40 klossen van 1000 mt Isacord gekocht heel mooi garen ook. En laast op de Krea Doe 40 klossen van 1000mt Gonold garen, dat bevalt me uit stekend. De prijs is 2,40 per klos. V.a 20 st. 1,95 per klos. Bij www.abstholen.nl Metallic garen heb ik van Brother in div. kleuren mooi spul. Groetjes Marie.

    BeantwoordenVerwijderen