Bezoekers

zaterdag 18 januari 2014

Reviews Naaiboeken

ALLEMAAL ROKJES is een grappig boek geschreven door Mme Zsazsa. De dame woont in Belgie,  dus het boek heeft Belgie'se of Vlaamse moet ik zeggen naai termen. En dat is voor ons Nederlanders om te gieren. Ook de manier van praten/schrijven is lachen. Het hele boek is met een grap en grol geschreven. Veel grappige foto's en tekeningen. Echt naaiwerk zie je niet alles word geïllustreerd door hand getekende tekeningetjes. Het boek gaat zoals de titel al zegt over rokjes voor dames en kinderen. Gelukkig zitten er twee patroon bladen bij op waren grote, en dat is een aanwinst. De maten zijn van 34 tot en met 46 voor dames. En voor de meisjes van 2 jaar tot en met 14 jaar. De juiste lijnen kun je met patronen papier over nemen in de maat die je hebben wil. In de patroonbladeren knippen is zonde want dan kun je maar een rokje maken. Ze zijn nl aan beide kanten bedrukt met modellen. De modellen zijn simpel maar leuk met de juiste stof. Ze gebruikt voor de meeste modellen katoen in vrolijke kleuren voor sommige modellen rekbare stoffen in zomer kwaliteit. Het zijn ook zomer rokjes een rechte, overslag, sluiting voor met knoop, sluiting met rits, met beleg in de taille, banen rok, cirkelrok en een zwangersschap rok enz. Voor de meisjes ook verschillende modellen. Als je begind met dit boek lees het dan eerst goed door voor de tips.  Het is heel leuk om te lezen en dat vonden meer mensen want dit boek was een HIT. Het stond in de boeken top 10 en dat voor een naaiboek! Vind ik bijzonder dus kocht ik het ook. Op het atelier hebben drie dames de overslag rok gemaakt en dat vonden ze best pittig. Zonder naailes ga je met dit boek er niet uit komen. Een beetje naai ervaring is dus wel gewenst! Ik moest ook goed lezen voor dat ik begreep wat ze bedoelde. Maar als je het een maal begrijpt slinger je zo alle modellen onder de machine door. Ik zou zeggen kijk het bij de Bieb een keer in of in de winkel. Allemaal rokjes ISBN 978-90-02-251924. Weegt 641 gram 24 hoog x 17 breed. 19.95 euro, 128 pagina,s met vrolijke rokjes om te naaien. Groetjes Marie.

2 opmerkingen:

1. Ik had het boekje tijdje terug in huis van de bieb. Ik vond het wel amusant maar niet zomaar geschikt om uit te naaien. Grappig dat jouw review hetzelfde is.

BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh al veel over dat boek gehoord, dacht dat het alleen voor kinderen was. Die zwierige rok op de ena onderste foto is gaaf! en ook dat (ik denk tricot) rokje met gele band, lijkt me heerlijk voor de zomer! :D

BeantwoordenVerwijderen