Bezoekers

woensdag 15 januari 2014

Reviews Quiltboeken

Sunday Morning Quilts een leuk en fris boek met een moderne kijk op het "ouder wetse" Quilten. Want oud bollig is dit boek zeker niet! Het staat vol met frisse moderne Quilts in de vroolijkste stoffen. Het is geschreven door Amanda Jean Nyberg en Cheryl Arkison. Amanda heeft ook een heel leuk blog; Crazymomquilts wat ik al een paar jaar volg. De naam van haar blog dekt ook de lading van haar boek, de Quilts zijn een beetje "Crazy" Ik kocht dit boek om nog  meer geheimen van haar te weten te komen. Hoe doet zij het? Wat voor garen en mateliaalen gebruikt ze. En ik wilde weten hoe ze haar patronen knipt en naait. De meeste vragen werden beantwoord. Ze doet maar wat, ze verzind het waar je bij staat. Maar hoe maak ik dat na?? Nou dat staat dus allemaal in dit boek. En dat is los laten van het strakke keurslijf van rechte lapjes naaien in strakke vormen en partonen. Haar Quilts zijn super leuk en als je goed kijkt is er geen een lapje de zelfde maat. Haar Quilt werk, ( het door stikken van de quilt) wat ze echt ook allemaal zelf doet!! Is gevarieerd, modern, hip en leuk. De stoffen zijn van 100% katoen en ze gebruikt veel "Scraps" dat zijn restjes stof. Als je veel Quilt krijg je die van zelf, heb je ze niet hebt moet je zoveel mogenlijk kleine stukken stof kopen. De projecten die er in staan zijn makkelijk te noemen voor "echte" Quiltsters. Een uitdaging voor beginners. Het maken van de "top" ( boven kant quilt) zal iedereen lukken, maar het door stikken is moeilijker maar zeker niet onmogenlijk! Met de juiste naaivoet, garen en steek zeker te doen! Het boek heeft 143 bladzijden en is 25,5 x 20,5 cm. Mooie frisse foto's en daar krijg je meteen inspiratie van. Het is in het Engels geschreven. Ik heb het in een ruk uit gelezen, ik vreet dit soort boeken. Voor in het boek veel uitleg over hoe zij het allemaal doet, wat is modern? Algemeene info, afwerking enz. Er staan 16 projecten in uit gelegd. Begint met mandjes maken voor je scraps. Dan 15 moderne Quilts  helemaal beschreven met div. foto's en schema's. Een boek wat ik een aan winst vind tussen alle oud bollige Quilt boeken die je meestal ziet. ISBN 978-1-60705-427-6 Groetjes Marie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten