Bezoekers

vrijdag 14 februari 2014

Accidental Landscapes quilts

Accidental Landscapes van Karen Eckmeier is een geweldig boekje als je eens een uitstapje wilt maken naar het vrije stikwerk. Ik kocht dit boekje jaren geleden en was er meteen weg van. Het gaat over hoe je vrij simpel gequilten landschappen kunt maken met lapjes stof. In haar boekje beschrijft ze met geschreven tekst in het Engels en met foto's stap voor stap hoe je zo'n kunst werkje kan maken. Ze laat zich inspireren door landschappen zoals bergen en zeeën. Precies in mijn straatje want daar hou ik van. Karen heeft ook nog twee andere boeken geschreven; Happy Villages dat gaat over dorpen en steden. En Layered Waves dat over golf bewegingen gaat, lijkt me ook wel leuk maar heb ik nog niet. Ik vind het een zeer inspirerend boekje en ben toen meteen aan de slag gegaan. Je moet wel een voorraad met kleine lapjes hebben, hoe meer hoe beter. Het met de lapjes laag over laag techniek is niet moeilijk even een weetje, het stikwerk er na vergt veel oefening. Maar dat was voor mij het leukste gedeelte. Het vrije stikwerk word gedaan met de transporteur naar beneden, alleen als ik rechte lijnen wilden deed ik hem weer om hoog. Daarna worden er quiltjes van gemaakt.  Ik heb zoveel plezier aan dit boekje beleefd en de werkstukken die ik nog thuis heb zie je hieronder. In het boekje staat best veel ook hoe je anzichtkaarten moet maken, die heb ik al weg gestuurd. Accidental Landscapes 28 x 21,5 cm. 63 blz. , mooie foto's, duidelijke instructies in het Engels. ISBN: 978-0-9792033-1-2 te koop bij quilt winkels  en Amazon of bestellen. Groetjes Marie.

Landschap met bomen
Dit quiltje is 43 hoog x 48 breed. Inspiratie bron was een foto uit een  ANWB blad. Stoffen uit quilt winkel batik van katoen. De lucht stof was zo bedrukt ik hoefde alleen daar de lijnen van de wolken te volgen. Voor de bomen schetste ik met dun potloot, en ging op en neer stikken. Alles uit de vrije hand. Alles met Guttermann garen gestikt.

Bergen
Dit quiltje is 43 x 48 cm. Stoffen uit quilt winkel batik 100% katoen. Inspiratie uit boekje. Minder vrij stikwerk, zon met vliesofix op geplakt. De bergen met techniek uit boekje.

Olifant
Gemaakt voor vriendin die van olifanten houd. Inspiratie uit een Wereld natuur fonds boek. Olifant in water met ondergaande zon.  57 x 45 cm. Div. katoenen stoffen. Om het water te laten glanzen heb ik goud garen gebruikt. Olifant heb ik van dikke zwarte jeansstof gemaakt, beetje ruwe huid na gebootst. Je ziet nog de rafeltjes, olifanten zijn harig.

Strand door kijk
Klein quiltje 41 x 31 cm. Inspiratie een vakantie foto uit Portugal. Hier houd ik van , ver gezichten met veel zand. Zand is linnen stof gecombineerd met katoenen lapjes. Het groene wier op de zwarte rotsen heb ik met groen stiksel nagebootst.

1 opmerking:

  1. Ik heb dit boek ook al jaren en het is wat je zegt een fantastisch boek.

    BeantwoordenVerwijderen