Bezoekers

zondag 2 februari 2014

Reviews Quiltboeken

Het boek FRESH * QUILTING kocht ik op een beurs, ik keek het in en was meteen weg van de stoffen die gebruikt werden. Het is ook een modern boek en dat spreekt me aan. Het is in het Engels geschreven door Malka Dubrawsky. Ze is een fiber artist en heeft meer boeken op haar naam en verschijnt ook in div.bladen. Met dit boek gooit ze bijna  alles overboord wat ik op school geleerd heb. Knip recht, stik mooi en zorg dat je met een mooie stiksteek naait. Ze doet het niet en dat geeft een zekere vrijheid om met deze projecten te beginnen. Het boek begind met een verhaal over haar " quilting story" gevolgd door 7 blz. info over de materialen. Daarna 16 blz. over de technieken en dat doet ze goed.  Er staan 20 projecten in van makkelijk tot moeilijk. De pannen lappen zijn erg leuk en alles word ook goed uitgeleg, hoe je knipt en naait. Duidelijke tekeningen er bij en stap voor stap uit leg. Dan een kleedje, drie verschillende kussens erg mooi. Toilettasje, onderzetters, naaimachine hoes, breinaalden etui, nine-patch gordijn, tas. Twee sjaals waar ik niks aan vind. ABC baby boekje wel leuk. Dan komen de quilts en die zijn wel iets moeilijker. Een moderne baby quilt heel erg leuk, die staat op mijn "to do list" als ik oma word. Een picnic quilt van vierkanten blokken. Nate's quilt erg leuk weer. Een quilt van uni recht hoeken en een met uni strepen. En dan de afsluiter de hexagon quilt! Achterin 13 patronen op ware grote een patroon moet 200% vergroot worden. Uit dit boek wat ik steeds weer in kijk voor inspiratie, heb ik een kussen en toilet tasje gemaakt. Ook de tekeningen zijn erg duidelijk. Je moet wel goed Engels kunnen lezen en wat naai en machine ervaring is wel gewenst zeker voor de quilts te maken. Verder ben ik nog steeds op zoek naar dit soort leuke stoffen. Zo jammer is dat als je een buitenlands boek koopt, je er de stoffen niet bij kan vinden. Fresh * Quilting heeft 159 blz. Slappe glanzende kaft.  Weegt 635 gram. Is 14 x 260 x 206 mm. ISBN 978-1-59668-235-1 Bij Bol.com 28,99 euro. Groetjes Marie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten