Bezoekers

dinsdag 11 maart 2014

Moderne Quilttechnieken

Moderne Quilttechnieken een boek van Ineke Berlyn. En dit keer geheel in het Nederlands geschreven. Heb dit boek in 2010 gekocht en was er meteen weg van. Het boek is nog steeds te koop voor 10.33 euro bij Bol com. Het is af geprijsd. In dit boek vind je geen quilts maar tassen, doosjes, kaarten en poppen. Er staan wel kleine mini quiltjes in die ze maakt die ze als een voor studie  of als inspiratie in haar schets boeken plakt. Dit hoofdstuk spreekt mij zeer aan, met aquarel water verf schildert ze landschappen, zeeën en bloemen en maakt dan een mini quiltje wat ze er bij plakt. Ze laat wat boeken zien en hoe je er een gequilte hoes om heen kan maken. In alle hoofdstukken komt het vrije stikwerk aanbod. Ook stoffen verven en daar wat van maken. Het schilderen op Lutradur en het daarna bestikken komt aan bod. Er gaat een wereld voor je open met dit boek. Doosjes, lamp, en een vlinder op organza allemaal met het vrije stikwerk bewerkt. Wandkleden en anzicht kaarten maken erg leuk en veel met landschappen. Het hoofdstuk met die poppen vind ik niks. Maar die handige grote tas heb ik meteen na gemaakt van haar patroon. Er staan maten en tekeningen bij, kun je zo op patroonpapier tekenen. Het is bij mij tas ietsje anders geworden maar wel huizen er op gestikt. Ik heb ze helemaal in gevuld met stiksteken uit de losse pols.  Dan nog een hoofdstuk over verschillende materialen zoals, plastic, poly organza, lutradur, katoen enz. Dan staat er een bladeren krans in om na te maken en iets over de af werking. Het is geen boek waar je uit naaien of quilten leert  je moet al goed met de naaimachine om kunnen gaan. Het is een ideeen en inspiratie boek. De werkstukken worden wel duidelijk beschreven met de maten er bij. Mooie grote foto's , 127 blz en harde kaft. ISBN: 978 90 483 0249 9. Maten zijn 18x 287x 226 mm, weegt 865 gram. De tas is in gebruik en zit vol met stoffen er past een naaimachine in. Groetjes Marie

1 opmerking:

  1. Leuk boek, ik had het wel eens in huis van de bieb. Ik heb inmiddels het boek van de landschapjes quilten in huis, daar ga ik binnenkort mee aan de slag, dankzij jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen