Bezoekers

vrijdag 20 juni 2014

Reviews Haakboeken

HAKEN VOOR STARTERS is een leuk begin boek van Erika Knigt. Je kent haar naam mischien wel ze heeft veel boeken geschreven in het Engels.  Deze is nu geheel in het Nederlands, hoera! Want dat is leuk voor beginners maar zeker ook voor gevorderden. Ik heb ook genoten van dit boek, prachtige foto's in naturel kleuren. De projecten uit gevoerd in  prachtige  natuurlijke garens. Erika gaat diep in op haar kleur keuze en materiaalen. Zij schrijft als je zo lang met een project bezig bent mogen de materialen ook mooi zijn. Natuurlijk kunnen alle projecten ook in acryl gehaakt worden en of in fellere kleuren. De eerste 60 blz. gaan over materialen en technieken,  alles word prima uitgelegd met getekende plaatjes lekker groot. Dan komen er 20 verschillende projecten van makkelijk tot moeilijk. Iedereen kan iets uit dit boek halen, ook als je vroeger gehaakt heb en je wilt je kennis weer op halen. De grote vraag bij ieder haakboek, kan ik met dit boek leren haken? Het antwoord is JA! Dit boek is niet van mij helaas,  ik heb het geleend van een vriendin om over te schrijven. Wat mij ook op viel in dit boek is dat alle projecten even veel aandacht krijgen. Zelfs het kleinste "ding" de "theedoek" van 25 x 30 cm. Word gefotografeerd als of het een hele trui is. Als je uit dit boek iets haakt voel je je meteen een volwaardige hakende wereld burger. De meeste "haakboekjes" doen nogal kinderlijk aan, heb je bij dit boek geen last van. Heb twee patronen uit getest een onderzetter gehaakt met Durable no. 6. En een stukje Stertafelkleed gehaakt met Catania kleur no. 0248 pen 3mm. De patronen zijn duidelijk omschreven ook met tel diagrammen er bij, heel fijn. Er staat in: steken,  granny's,  theedoek,  kussens, laptophoes, sprei, clutch, vingerloze handschoenen,  colsjaal, omslagdoek,  pantoffels, broche,  vloerkleed, huisdierenmand, rolkussen, granny sprei, 3 onderzetters, ketting, ronde granny deken, sterkleed en een asymmetrische vest. En heel veel uitleg. Groetjes Marie.

HAKEN VOOR STARTERS,  oorspronkelijke titel:  Crochet Workshop learn how to Crochet with 20 inspiring projects.
Van Erika Knight ISBN: 978-90-02-25222-8 in het Nederlands sins 2013. A4, slappe kaft, 144 blz, +- 19.95 euro.

Geen opmerkingen: