Bezoekers

vrijdag 10 oktober 2014

Crochet Along 2014

Update no: 7 ik ben weer begonnen met haken aan mijn Crochet Along 2014 deken. Maanden heeft hij in zijn doos gezeten en twee dagen geleden kroop hij er uit en riep, haak me , haak me!! De deken moet af zijn op 31 december 2014 en dan heb ik er een jaar over gedaan. Dit is de bedoeling van een crochet along. Ik zag dat twee weken geleden er een nieuwe crochet along begonnen is van Scheepjeswol, er word daar met katoen grote granny's gehaakt. Je kun daarvoor zelfs een pakket kopen waar alles in zit, elke week krijg je een patroon waarmee je 6 granny's haakt. De deken moet ook 31 dec. af zijn. Dat schiet lekker op dus. Maar voor deze deken was er een jaar voor uit getrokken en je mocht zelf wol kopen. De deken word groot en dat was me te warm op schoot, vandaar dat ik hem had opgeborgen in een doos. Nu dat de avonden kouder worden haak het voor mij lekkerder met een deken op schoot. Ik haakte er 20 cm aan van een steek die ik vond op Pinterest,  hij staat op mijn bord "haken steeken" De deken is nu 92 cm hoog en 125 cm breed. Ik haak met Linie 110 Timona wol van 60% wol en 40% polyacryl, op haakpen 5 mm. De wol was best duur ik kocht voor 98 euro, maar koop dit niet meer bij.  Ik haak alles op en kijk dan hoe groot hij is. Als hij vierkant word vind ik het een prima deken voor op de bank waar hij zo mooi op staat! Groetjes Marie. 

2 opmerkingen:

  1. Net wat je zegt. Het kan nu weer. Haken aan je deken. Hij wordt hartstikke mooi. Ik ben van de week ook weer aan een dekentje begonnen. Gewoon een simpel dingetje om de wolresten op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Mooie kleurcombinaties !!
    Elk deken dat hier op blogland passeert is een kunstwerk op zich.
    Moet hier ook nog verder haken hoor aan mijn 2 dekens. Misschien dit weekend eens uit de mand halen en verder doen :-)

    Fijn weekend verder, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen