Bezoekers

zondag 19 oktober 2014

Door het oog van de Naald

Het nieuwe naaiprogramma van rtl4  "Door het oog van de Naald" is op zoek naar creatieve duo's die een uitdaging op naai gebied niet uit de weg gaan. Ik zag op twitter een advertentie voorbij komen, door een van mijn volgers aan mij gezonden.  Ik las de advertentie en het leuke was dat iedereen mee mocht doen. Mijn vriendin Bibi was in het buitenland, kon dus niet overleggen. Voor dat ik er erg in had, had ik het formulier al in gevuld en verzonden.  24 uur later werd ik gebeld of ik zaterdag 18 okt langs kon komen met mijn creatieve vriendin om een screentest te doen. Bibi kwam thuis en werd meteen in het diepe gegooid! We hadden geen voorbereidings tijd, hup gaan met die banaan!  We moesten een naaimachine,  stof en fournituren mee nemen om daar ter plekke een stukje te stikken. Ook wat zelfgemaakte kleding om te laten zien. We waren 45 min te vroeg maar konden vrijwel meteen aan de bak. In de eerste kamer kreegen we een microfoontje op aan een draadje en kastje in je zak. Er was een heel aardige dame en een knappe camera man. Aan een tafel moesten we ons "ding"doen. En ik was toch wat zenuwachtiger dan ik gedacht had, ik bleef maar praten en praten.  Bibi kwam er bijna niet tussen. Die was aan het stikken op de naaimachine en die cameraman maar filmen.  Mijn tijds besef was weg geen idee hoelang het toen geduurd heeft. Tot slot moesten we onze gemaakte kleding laten zien en toen ebte mijn spanning weg. Voor de camera ontstond er een spontaan gesprek over het Chanel jasje van Bibi, wel of geen knopen en knoopsgaten,  hier zaten ze op te wachten!  We pakte alles in en gingen naar de volgende kamer waar twee andere aardige dames zaten te wachten. Weer kregen we microfoontjes op en een kop thee. De camera stond nu tussen de twee dames in en er werd een stort vloed aan vragen op ons af gevuurd. De meest uiteenlopende vragen kregen we. Daarop kan niemand zich voorbereiden en maar goed ook anders word het een toneelstukje. We hebben in ieder geval een spannende dag gehad met veel lol en voorpret!  Heb altijd al gezegd als er in Nederland een naaiprogramma komt zoals in Engeland de "great British sewing bee" doe ik mee! Maar het zou Nederland niet zijn om het net iets anders te doen, vandaar dat ze creatieve duo's zoeken. Nu is het wachten of we in aanmerking komen voor het programma. Het nieuwe programma "Door het oog van de Naald" word 7 januari 2015 op tv uit gezonden. Er komen 8 afleveringen,  elke aflevering gaat er een duo naar huis. De opnames beginnen eind november.  De hele komende week zijn er nog meer screentest.  We wachten dus in spanning af of we uit gekozen worden. Maar deze ervaring pakken ze ons niet meer af! Groetjes Marie.

4 opmerkingen:

  1. ;) volgens mij gaat het gewoon helemaal goedkomen, heerlijk zo'n moment mee te mogen maken, hopelijk zijn jullie door en komen we jullie eind januari tegen op tv! (want er over bloggen als jullie door zijn zal in een contract vastgelegd worden dat er niets van naar buiten mag komen, om het spannend te houden)

    Succes en hopelijk tot ziens op tv!
    MayCet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...echt tof van jullie. Hier wordt geduimd dat jullie mogen winnen.
    Succes met de volgende ronde !!!
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat spannend. Ik ben benieuwd! Dit heb je iig al te pakken.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo benieuwd naar dat programma!! Ik zelf zou denk ik meteen afvallen, naaien onder stress is niet mijn ding...

    BeantwoordenVerwijderen