Bezoekers

woensdag 6 mei 2015

Lingerie Secrets

Ik maakte uit het boekje "The Secrets of Sewing Lingerie" een satin camisole & french knickers van een satijnen voeringstof. Een proefmodel om het boek en de patronen uit te testen. Ik gebruikte een polyester kant van € 0,60 ct en de stof was € 2.50 per meter. Er gaat 1,5 meter in de set. De stof kocht ik bij Yakkeaf op de Albert cuypstraat/ markt 250, 1073 BP Amsterdam. Daar verkopen ze heel veel glans en party stoffen, voering, zijde en veel meer. Enkele weken geleden kocht ik dit boekje omdat ik mijn op de bh's had gestort en alle info kon gebruiken. Ik wist niet persies wat voor boek ik kocht, maar het bleek een goede aankoop. Er staat lingerie in met een knipoog naar Vintage, mooi gefotografeerd heerlijke om in te kijken. Niemendalletjes met veel kant en zijde stoffen. Maar er staat ook een "normale" slip in. En daar zou je mee moeten beginnen. Ik naaide een setje voor mijn dochter. Voor de grote maten staat er niets in, dat wist ik hoor maar moest dit boek gewoon hebben.

The Secrets of Sewing Lingerie review,
Het boek is 21 cm breed en 22 cm hoog en achterin zit een pocket met 2 patronen vellen van stevig papier. Je kunt je eigen maat over trekken, zo houd je de vellen heel en kun je steeds iets anders over trekken.
De maten zijn in size 8 tot en met size 18. Dat is vanaf bovenwijdte 81 tot en met 106 cm. Taillewijdte 65 tot en met 90 cm.   Heupwijdte 81 tot en met 106 cm.
Er staat heel veel informatie in, maataanduiding, maatnemen, stoffen, knippen, recht van draad, patroon uitleg enz. Aan de patronen zitten al naden toegevoegd, maar dat is niet veel. Er zit 0,5 cm naad aan, en waar het op het patroon er bij staat 1 cm. (10 mm) ze leggen uit waarom.
Nog meer info over proefmodel, pasmaken, kleuren, design, verven, wassen enz. Dat begind het boek met de "normale" slip met woord en illustraties uitgelegd. Een schatje! Dan komen de Knickers, thong van kant, cotton french knickers evt met geborduurde initialen, tulle mini, skirted thong, lingerie sets, bra's, camisole, lace bra & brazilian, jersey vest & shorts, zo'n modern horizontaal broekie, chiffon camisole  & tap pants, silk & lace longline bra & waisted brief, suspenders, triangle suspender belt, twee verschillende, tie-side minis, broekie met strikkie opzij, eye mask, wedding garters, twee stuks enz. Daarna een hoofdstuk met hoe te naaien, zomen ook met de hand. Er staat best veel uitleg in over sluitingen, haakjes, drukkertjes, naden afwerking, kant aan zetten, zomen, applique join, coupe naden, borduurwerk, tekst en uitleg over alle modellen. Woordenlijst en opleg schema's voor op de stof te leggen. Index. Aderessen, niet in Nederland we moeten naar Kantje Boord. Al met al een pittig boekje over onze kleinste en vaak mooiste niemendalletjes. Het boekje is geschreven door Karherine Sheers & Laura Stanford die ook voor Victoria Secrets hebben gewerkt. Bedankt dames! voor dit heerlijke boekje! ISBN 978-0-85783-237-5 groetjes Marie.

2 opmerkingen: