Bezoekers

maandag 16 mei 2016

Gehaakte tas deel 6

Vandaag het laatste deel 6 van het gratis patroon met uitleg van de gehaakte tas met voering van Catania glans katoen kleur 0248 linnen met haakpen Clover Amour 3mm. Inmiddels zijn er nog wat dames aangehaakt om dit patroon te haken en dat vind ik heel leuk! Ik zie verschillende kleuren en soorten katoen voorbij komen. Ik wil dan ook vragen; als je de tas af hebt om er een foto van te maken en die naar mij te mailen. Ik zou het leuk vinden om er dan een stukje over te schrijven en de foto's hier te laten zien. Als het mag met je naam er bij en de soort katoen die je hebt gebruikt. Mail naar marienaailes@ziggo.nl alvast bedankt! Dan nu het laatste gedeelte van de voering.

Magneetsluiting aanbrengen :
Als de hengsel aan de voering tas zijn genaaid is het nu tijd om de magneet sluiting aan te brengen. Als het goed is heb je aan de bovenkant een zoom gemaakt, dus dubbele stof. Dat is nodig voor de stevigheid. Verstevig anders de plek met een dubbele laag strijkvlieseline. Meet het midden tussen de hengsels geef aan met potlood.  Een magneetsluiting bestaat uit 4 delen; een mannelijk deel en een vrouwelijk deel en 2 achterkanten. Neem een achterkant en leg die op het midden, teken met potlood de 2 gleufjes af. Let op niet te hoog, je moet er nog langs kunnen stikken. Zie foto's.   Daar komen de 2 pennetjes door. Maak met een tornmesje op deze plekjes 2 HELE KLEINE GAATJES in de stof. Steek nu een vrouwelijk deel vanaf de goedekant tas er door heen, schuif de achterkant er op en vouw de pennetjes om. Herhaal voor andere zijde. Je kan er ook klittenband op stikken.

Voering tas in naaien:
Als alles genaaid is gaan we de tassen in elkaar schuiven. Let op verkeerde kanten tegen elkaar! Zorg dat de zijnaden op elkaar komen. Spelt en rijg de boven rand op elkaar. Zorg dat het haakwerk aan de buitenkant  een fractie uitsteekt,  zodat als je tegen de tas aankijkt geen voering ziet. Stik eerst smal op de kant door, zie foto's.  Stik daarna nog een tweede keer door 2,75 cm vanaf de boven rand. Hecht goed af. Zoals je ziet heb ik gestikt met het haakwerk naar beneden omdat de transporteur meer trekkracht heeft aan de onderkant en het haakwerk beter transporteert.  Ook beveel ik een grote stik steek aan 3 mm lengte. Omdat het gewicht in de voering hangt en niet aan het haakwerk lijkt me dat deze twee stiksels genoeg moeten zijn. Leg een stuk plastic of karton of lamel op de bodem zodat deze recht blijft.  Evt kun je dit met stof overtrekken.  

De tas is klaar!!
Ik ben zo benieuwd wie er een gaat  maken! Stuur mijn een foto AUB! marienaailes@ziggo.nl
Mocht je nog vragen hebben mail me. Veel plezier met dit gehaakte tassen patroon, groetjes Marie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten