Bezoekers

donderdag 30 juni 2016

De Anna

De Anna is een maandelijks handwerkblad met een gevarieerd aanbod aan handwerk patronen. De Anna gaat met het seizoen mee, in de zomer vrolijke luchtige dingen. Tegen de feestdagen,  Kerst en Paas geïnspireerde handwerk patronen. Het kan van alles zijn; breien , haken, borduren, appliceren,  naaien enz.. Ik kijk het blad altijd even in om te zien of er wat voor mij in staat. En eens in de zoveel tijd komt er een speciale uitgaven, de Anna creatief. En deze keer is het onderwerp filet haken! Ik kocht het  bij de Bruna voor €4,50 het is nummer 22. Voor dit geld krijg je een tijdschrift vol met filet haakwerk patronen. Er staan kleedjes, gordijntjes, onderzetters,  randen, placemats en versiering in. En dat alles met Nederlands tekst! Filet haakwerk is niet moeilijk er word in  een raster mazen van lossen en stokjes gehaakt. Door dichte en open mazen te haken ontstaat er een patroon in het haakwerk. Uitleg ook in deze Anna creatief no: 22. Ik haakte een onderzetter ( 15,5cm  doorsnede ) van  Scheepjes Maxi in de kleur blauw no: 215. In dit blad staan ook prachtige gordijntjes, ik kreeg er meteen zin in! Maar eerst mijn sprei af haken! Groetjes Marie. 

2 opmerkingen:

  1. Oh, af en toe koop ik de Anna ook! Er staan vaak heel leuke dingen in, dat vind ik ook!
    Je blauwe onderzetter wordt fantastisch trouwens.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marie,

    Op de eerste plaats mijn grote complimenten voor dat prachtige handwerk, ik wilde dat ik dat ook kon maar helaas, haken is voor mij niet te doen.Nu zag ik dat je ook haak werk verkoopt maar ik kan niet vinden waar en hoe. Ben ook niet zo handig op de pc.Misschien wil je mij dat uitleggen hoe ik dat moet doen.

    Hartelijke groet,
    Ingeborg.

    BeantwoordenVerwijderen