Bezoekers

dinsdag 9 mei 2017

Hexagon kussens

Ik maakte drie hexagon  kussens met behulp van de Accuquilt mal english paper piecing 1"  mal 55422.  Dit is een mal die zowel de stof als het papier uit snijd.  Voor papier gebruikte ik freezer papier op vellen in A4 formaat,  gekocht bij Bol.com kwam zo in de bus. Freezer papier word in Amerika gebruikt om je boterhammen in te pakken, omdat er aan een kant een glanzende vetvrije laag op zit. En in die glanzende laag zit de truuk.  Als je glanzende laag op de stof legt en daarna met de warme strijkbout erover strijkt, plakt het vast. Heel fijn dus je kleine hexagon verschuift niet meer en je kunt de zoompjes zo om naaien. Freezer papier word ook verkocht op de rol, maar A4 is makkelijker het is mooi recht en kan onder het copieerapparaat . Als je een applicatie patroon op wil printen bv hexagons , die zijn best moeilijk te tekenen. Freezer papier plakt maar tijdelijk op de stof en dat is dus ideaal want het paper moet er ook weer uit. Als je het voorzichtig weg trekt, kun je het patroon opnieuw gebruiken. Ik maakte de drie kussen van 40 X 40 cm, van 100% linnen, de hexagons zijn van echte quilt stoffen gemaakt. Het was veel werk, al die stofjes om de kaartjes naaien en aan elkaar naaien. Het dichte hexagon kussen is een quiltje van 41 X 41 cm, met quilt vulling er in. De ander hexagons heb ik met de blanket stitch op genaaid met de naaimachine.  Zo heb ik weer eens iets leuks om tegen aan te kijken, is het geen plaatje op mijn bank! Groetjes Marie. 

2 opmerkingen:

  1. Mooi! En bedankt voor je goede tip🌸
    Groetjes van Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al eens iets over dat papier gelezen maar snapte het niet echt, nu wel. handig hoor dat je het nog eens kan gebruiken.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen