Bezoekers

maandag 17 juli 2017

Wegwerp "Naaimachines"

Trap er niet in, het zijn wegwerp "naaimachines" te koop bij de Kruitvat en de Blokker. Heerlijke winkels hoor, ik kom er vaak maar als ik dan die aanbiedingen zie gaan me haren recht over eind staan! Ze zouden eigenlijk de naam naaimachine niet mogen dragen. Het zijn licht gewicht machines gemaakt van de aller goedkoopste materialen, slechte kwaliteit plastic en het binnenwerk van het goedkoopste ijzer wat denkbaar is. Maar denk er is over na, ze kosten zo rond de €80,- Daar moet de drogist de helft aan verdienen, dan moeten deze machines vervoerd worden, en de mensen die ze in elkaar zetten eten ook brood, de verpakking nog....De hele machine kost mischien €10,- Wat krijg je voor die €10,- ?  Veel ergenis en koppijn! Zodra er iets stuk gaat kun je deze machines weggooien, want repareren is geen optie. Ik krijg ze vaak binnen in de winkel, mensen zijn ten einde raad! Of ik er "even" naar wil kijken? Natuurlijk doe ik dat en soms krijg ik hem weer aan de gang. Ze lopen vaak vast omdat men toch over dikke stoffen wil stikken. Vaak breekt er iets af en dan is het stuk. Repareren  zal duurder kosten dan de aanschaf prijs. Lieve mensen hier een gratis advies, trap niet in mooie namen als Singer, want deze naam is gekocht. Koop een naaimachine bij de vakhandel en wees eerlijk als de verkoper vraagt : welke stoffen wilt U er mee naaien? Ook voor verstelwerk heeft U een degelijke naaimachine nodig. Een goede naaimachine is een investering, net zoals je een wasmachine of televisie koopt. Je wilt er lang mee doen en je wilt er alles mee kunnen naaien. Spaar liever wat langer door of kijk je suikeroom lief aan. Leen het geld liever bij je ouders of vraag geld voor je verjaardag en leg er gespaard geld bij. En als je dan bij de goede vakhandel koopt krijg je er ook een les bij, garantie en onder steuning.  Een zaak heeft ook bijna altijd een reparateur in dienst, erg handig want je kunt dan altijd terecht. Trek minimaal  €700,- /€1000,-   uit voor een goede naaimachine. Ben je een beginner? Kun je rond de €300,- gaan zitten, maar verwacht niet dat deze machine probleemloos door dikke jeans heen naait, houd het bij lichte katoenen stoffen. Groetjes Marie Bartels.

4 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk! Ik kreeg voor mijn verjaardag een juki naaimachine. Ik dacht eerst nee he..merk hemelvaart maar dit is dus een zeer degelijke machine die heel wat kan��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook aan gedacht om zo'n machine te kopen maar dacht toen ookal snel dat het niks kon zijn en deze rommel verpest ook de markt. Omdat ik niet vele te besteden had heb ik een goede 2dehands gekocht en dat is nog altijd beter dan dit..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. singer is nog steeds een goed merk hoor.. alleen moet je inderdaad geen wonderen verwachten van heel goedkope machientjes.. die zijn leuk voor een wat groter kind om zelf haar poppen kleding op te naaien of een tshirt of bloes voor zichzelf..kortom om het te leren.. ik heb nu een singer die duurder is.. ben er erg tereden mee.. alle merken hebben van die goedkope machientjes.. toyota. pfaff..brother enz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 32 jaar geleden kocht ik een pfaff voor vele honderden guldens. En ik heb er al heel wat mee gemaakt, kinderkleren, heren en dames, en nu poppenkleertjes. Nooit problemen. Voor mijn logeeradres heb ik 4 jaar geleden wel een goedkope "singer" gekocht. En die voelt aan als een prul en maakt veel lawaai maar een stukje schuimrubber er onder scheelt heel veel. Ik kan er ook alles mee. Als je weinig te besteden hebt,en geen jeans voorziet van nieuwe ritsen, vind ik dit een prima machine.

    BeantwoordenVerwijderen