Bezoekers

zaterdag 17 maart 2018

Zwemshorts

Ik maakte voor mijn zoon van bijna 21 een zwemshort met speciale zwembroekstof gekocht online bij een stoffenwinkel uit België genaamd "Stoffen Verkempinck" Ik kocht gelijk 3 lappen voor een paar jaar. Ik begon met de zwarte met witte bladeren, ik naaide met een speciale microtex sharp needle no: 70, voor dunne en fijn geweven polyester stoffen. Voor garen nam ik Gutermann wit polyester garen. De stof is glad dat komt om dat de achterkant een witte satijn binding heeft. De sof is super licht en dus vlug droog. Het is speciale zwembroekstof, makkelijk naaien is dit niet. Er zitten maar liefst 6 zakken in dit broekje! Twee achter zakken voor de grap. Twee steekzakken met klittenband. En op elk been aan de zijkant een klep zak met plooi en sluit met klittenband. In de band twee banen met elastiek van 2,5 cm breed, zo dat zit stevig op de heup. Voor patroon nam ik een jogging broek patroon wat geschikt is voor een tunnel met elastiek. Met zijn lievelings zwemshorts naast me, meten ik alles op en maakte alles na. Alleen de lengte werd een flink stuk langer omdat mijn zoon 205 cm is en dus alle zwemshorts te kort zijn. Voor de drie lappen stof a 1,5 meter inclusief verzendkosten betaalde ik €38,60. Hiervoor koop ik normaal geen eens een zwemshort. Deze stoffen zijn ook in Nederland te koop maar daar was haast geen keus meer in, dus toen kwam ik bij Verkempinck stoffen uit, zoek bij zwembroekstof. Hebben jullie ook wel eens een zwemshort gemaakt? Groetjes Marie Bartels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten