Bezoekers

maandag 25 juni 2018

Meri crochet shawl

Ik haakte uit het nieuwe book van Kristin Omdahl "Motif Magic" de Meri crochet shawl van linen soft van Scheepjes op haaknaald 4 mm. Deze draad was iets dikker dan het patroon aangaf maar ik ben te vreden. Ook maakte ik de sjaal een blok hoger, ik ben nou eenmaal een flinke vrouw. In het boek "Motif Magic" staan 17 gehaakte en gebreide modellen die opgebouwd zijn uit motieven die gaander weg aan elkaar gehaakt of gebreid worden. Ik ben dol op de boeken van Kristin Omdahl, ik schreef al eens eerder over het boek "Seamless crochet" waar ik verschillende dingen uit gehaakt heb, dat was een geheel boek over haken. Haar haak techniek is verfrissend en ik heb veel uit haar boeken geleerd. Het zijn geen boeken voor beginnende haaksters, haken moet je wel al kunnen en goed Engels lezen. Gelukkig staan er ook overal haakschema's bij en daar ben ik dol op. Op YouTube heeft ze een kanaal waar ze haak video's heeft met veel uitleg! Dit nieuwste boek "Motif Magic" heeft een Strand en zee uitstraling, alles is op het strand prachtig gefotografeerd en Kristin is het model. Alle namen van de projecten hebben een zeemeerminnen naam. De letters zijn duidelijk leesbaar en de haakschema's zijn groot en in meerdere kleuren per toer. Er staan drie tassen in, 2 gebreid en 1 gehaakt, erg leuk ben ik mee bezig. Dan 14 verschillende sjaals, 9 gehaakt en 5 gebreid. De techniek is verbluffend, soms lijken de gebreide modellen ook wel gehaakt! Alles word aan elkaar gehaakt of gebreid, zo min mogelijk draden afhechten dus! De sjaals zijn prachtig en het volgende model zit alweer op de pen! Ik ben zeer blij met dit boek en pak het steeds weer op, zo onder de indruk van de modellen, ga ze allemaal haken is het niet dit jaar dan volgend jaar! Het is zeker de moeite waar om je eens in de Amerikaanse terminologie van het haken te storten en te leren haken uit deze boeken er gaat een wereld voor je open. Groetjes Marie Bartels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten