Bezoekers

dinsdag 20 november 2018

Brother luminaire

Ik maakte op mijn nieuwe Brother Luminaire Innov-is XP1 naaimachine een klein jurkje in maat 68. Patroontje komt uit de Burda baby 2018. Ik borduurde eerst een van de 196 ingeboude borduur Disney patronen, een prinses op een katoentje met stipjes. Daarna legde ik het patroon van het pasjes er op en knipte de passen 4 X uit. De binnenkant is dan gevoerd en je ziet de achterkant van het geborduurde niet. In deze Luminaire zitten in totaal 1150 borduur patronen ingebouwd, de meeste kunnen vergroot of verkleint worden, behalve de Disney patronen. Daar mag je niet aankomen, je zou alleen de kleuren kunnen veranderen. Maar 196 is best veel keus, er is er altijd een in de grote die je zoekt. Van piep klein tot echt heel groot! Ik heb ook de zoom versierd met een decoratieve steek. In menu 11 staan 15 verschillende candelwikking steken, sommige van deze steken zijn heel hoog. Het zijn bolletjes die op de stof komen te liggen, heel schattig! Voor deze heb je een speciale candelwikking voet nodig. Maar de meeste kun je met de geadviseerde voet N naaien. Ik heb ze eerst op een proeflap uitgenaaid, je wilt toch zien wat zo'n machine kan hè. Heb de boven spanning iets losser gezet zodat de steek mooi dik boven op de stof komt. Voor de zoom heb ik steek 11-13 genomen, net even iets leuks op de zoom. Daarvoor heb ik de projector aan gezet, en die schijnt de steek in ware grote op de stof. Je ziet meteen of
hij er op past. Ik heb er een foto van gemaakt, maar door de camera zie je regenboog kleuren maar die zijn er niet. Als de projector schijnt kun je kiezen tussen 3 verschillende kleuren licht. Want op bv zwarte stof heb je wit licht nodig enz. Dit is een van de dingen die deze Luminaire kan. Dit is even kort samengevat want er is meer, veel meer. Daarom doe ik steeds een stukje schrijven over wat ik tegen kom op dit geweldige apparaat! Mijn belevenisseen met de Brother Luminaire, groetjes Marie Bartels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten