Bezoekers

donderdag 15 november 2018

Nieuwe Naaimachine

Ik kreeg van de man een heel erg mooi kado de Brother Luminaire Innov-is XP1 een top of the line Naai, quilt en borduur machine! Deze Brother Luminaire is op dit moment de meest geavanceerde naaimachine die te koop is. Het zal wel zijn omdat ik dit jaar 60 geworden ben of omdat we 40 jaar getrouwd waren of omdat hij zoveel van mijn houd! Maar hij staat hier te pronken op mijn elektrische Ikea naaitafel. Dit is geen machine om te vervoeren! Om mijn andere machines een plaats te bieden heb ik de logeerkamer opgeruimd en daar staat nu mijn B780 op tafel. Maar ik zit nu elke dag meerdere uren achter dit computer monster! Wat kan deze machine veel! Ik zag deze Luminaire op YouTube filmpjes uit Amerika, daar is hij nu 3 maanden op de markt. Hier sins een paar weken. Overal in ons Nederland worden op dit moment demonstraties gegeven bij naaimachine dealers. Ik was bij Wildschut in Amsterdam en daar hebben we hem besteld. De machine werd door men Wildschut zelf bij mij thuis gebracht en naar boven gebracht en op de tafel gezet. Er zaten veel dozen en piep schuim omheen. Er zit ook heel veel bij natuurlijk, borduur arm, 4 borduurhoepels, doosjes, voetjes, draden, pedaal, kniehevel, gebruiksaanwijzing enz enz enz.. Wat is er zo speciaal aan deze naaimachine? Het is de grootste naaimachine op de markt , met 33 cm naast de naald. Daarom kan er ook een heel groot borduur raam in. Er zit een tablet op, je kunt er met je vinger op drukken, schollen, vergroten, verkleinen enz. Naast naaien, want dat kan hij ook! Zitten er heel veel steken op, knoopsgaten en 1150 borduur patronen ingebouwd. Maar het echte wonder is de camera en en scanner. Hij kan je borduurd patroon, of je steken in ware grote op je stof laten schijnen! Maar er zit ook een design center op om zelf je getekende of uit een boek of blad gescande patroon te bewerken en in een borduur patroon om te zetten. Maar in de machine zitten ook vormen zie foto's van bv een blad. Deze kun je vullen met 30 verschillende vul patronen of stippling , meanderen of ecco quilting. De mogelijkheden zijn zo verschrikkelijk veel, dat ik er jaren over ga doen om alles gedaan te hebben. Ik leer heel veel door alle filmpjes te kijken en op Facebook ben ik lid geworden van wat groepen. In januari komt er nog een instructrice van Brother hier bij mij thuis en tegen die tijd heb ik mijn vragen lijstje klaar. Dit verhaal word natuurlijk vervolgd, mijn belevenisseen met de Luminaire! Groetjes Marie Bartels.

2 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie machine! Daar zul je inderdaad heel wat uurtjes mee zoet zijn om de mogelijkheden te onderzoeken. Daar is mijn (kan alleen naaien en heeft veel siersteken, 5 mm voetjes) Brother NX 600 van 12 jaar geleden niks bij :-) of mijn Singer Magic 8234 (1 mm voetjes, die toen net zo duur was als mijn Brother) van 32 jaar geleden. Ook nog 2 oude trapmachines.

    Ik volg sinds gisteren je blog overigens. Bij toeval ontdekt. Buiten de interessante informatie en tips, maak je erge mooie quilts e.d.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en ook met dit buitengewoon prachtige cadeau Wat een mogelijkheden! Groeten Marita

    BeantwoordenVerwijderen