Bezoekers

donderdag 20 juni 2019

Jersey t shits

Verleden week op de Albert Cuip markt bij de Boerenbont hal kocht ik onderandere deze twee prachtige jersey stoffen. Met vlinders er op een hele mooie iets zwaardere jersey €14,95 per meter en grijs met glinster ankers er op. Ook al zo mooi €16,95 per meter. Ik maakte een makkelijk model met aan geknipte mouwen, patroon uit een Knip mei 2016 model no:16. Ik maakte er zelf boorden aan en de hals werkte ik af met een bies. Het is een groote maat en had van elk 2 meter nodig. Ik hield aan de zijkant een strook stof over waar ik slips van maakte! Ha ha, een t shirt met dezelfde slip! Nu heb ik weer wat leuks er bij in mijn favoriete model. Ik naaide de shirts op mijn Bernia 530 en gebruikte de tricot steek no: 13 voor de naden en een nieuwe scherpe jersey naald. In de schouders naaide ik een smal katoenen bantje mee tegen het uitrekken. Alleen voor het aanzetten van de hals bies gebruikte ik steek no: 6 een rechte strech steek. Het omnaaien van de hals bies naar de goede kant, gebruikte ik een normale rechte steek no: 1. Gaan jullie nog zomer kleding naaien? Groetjes Marie .

1 opmerking: