Bezoekers

vrijdag 1 februari 2013

Aurifil garen

Naast de Gutermann klossen gebruik ik om te quilen Aurifil garen no: 40. Hier mee stik ik het patchwork in elkaar en stik ik de quilt door. Aurifil garen is er in heel veel soorten en diktes. Het zit op een plastic spoel, deze hebben allemaal een andere kleur waar je de dikte van de draad aan kunt zien. Ik gebruik no: 40 ook voor siersteken te stikken. Het is een prachtige mooie glanzende katoenen draad. De kleuren zijn
betoverend zo mooi. En dat zie je terug in de siersteken die je borduurd op je naaimachine. Siersteken moeten er een beetje boven op liggen net zoals je een knoopsgat stikt. Evt. moet je de bovenspanning losser zetten om dit effect te bereiken. Aurifil garen zijn er in de volgende diktes: Oranje spoel no:50 dun garen Groene spoel no: 40 iets dikker, quilten en siersteken enz. Grijse spoel no:28 dikker textuur, applicaties, siersteken enz. Rode spoel no: 12 dik, doorstikken , handgaren, enz. Dan hebben ze ook gemeleerd garen en ook prachtige wollen klossen enz. In de quiltwinkel waar ik kom verkopen ze no:40 op een groene plastic spoel,(de Sampler Haarlem) onder op het klosje staat alle informatie .Ze zijn verpakt in een doorzichtig foli. Ben dol op dit garen het is zo mooi en glad, koop elke keer als ik er ben een klos (7.50 voor 1000mt.) om een voorraad op te bouwen. Hoop dat het op de foto's goed te zien is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten