Bezoekers

woensdag 30 januari 2013

Gehaakte Kragen

Ik heb weer een nieuwe verslaving , kraagjes haken. Een paar keer per jaar krijg ik een bevlieging en ik moet haken! Het begon toen er een pak sneeuw lag en ik voor de openhaard zat. Lekker knus en dan mijn handen moeten iets doen. Van de zomer haakten ik nog nieuwe gordijntjes. Ik zag een paar manden geleden ik de Knipmode een blz. vol met kraagjes en ik dacht dat kan ik ook. Mijn boekjes door gespit en patronen gezocht en gevonden.Aan de slag en hier het resultaat , De eerste is een 11cm breede kraag met een halswijdte van 46 cm. Gehaakt met DMC maeva op naald 1,5mm. De tweede heeft een wijdere halswijdte van 68 cm. is 9 cm. breed, gehaakt met Amalfi fil d'Ecosse 3s. De derde is klein met een hals wijdte van 33cm, 4cm. breed gehaakt met Durable glanskatoen op naald 2mm. Heb er nog meer gehaakt die staan al op de website van http://www.bisanpagifts.nl ze zijn te koop. Alle kraagjes zijn van 100% katoen en kunnen gewoon in een sopje, liggend drogen en wat op spannen met spelden op de strijkplank. Nu dat deze nostalgische kraagjes weer terug komen in het modebeeld zal ik er nog wat haken, ben nu begonnen met een witte glanskatoen met naald 1,75mm. Een nieuw patroon uit een grote stapel haakboekjes die ik via marktplaats heb gekocht.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Marie,

    Door te googelen op DMC Maeva garen vond ik jouw blog. Ik ben op zoek naar een winkel waar ik dit garen kan kopen. Ik ben bezig met het opruimen van mijn hobbykamer en kwam een bol van dit garen tegen. Graag wil ik er wat bij kopen maar heb tot nog toe geen succes met het vinden van een winkel die het verkoopt. Ik hoop dus dat jij me verder kunt helpen. Alvast bedankt!

    Vriendelijke groet,
    Annemie Rook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annemie, ik heb dit Dmc Maeva garen gekocht op marktplaats. In een partij bolletjes. Het was van een dame die gestopt was met haken. Deze dame woont in Belgie. Ik vermoed dat het daar te koop is. Heb het hier in Nederland nog niet gezien.

      Verwijderen