Bezoekers

woensdag 27 februari 2013

UFO

UFO's wat zijn dat nu weer? Jaren geleden las ik dit woord vaak in Quiltbladen. Je moet deze afkorting niet verwarren met vliegende schotels. Ze gebruiken deze afkorting voor onafgemaakte projecten . UFO betekend "UnFinished Object" ik vind het leuk gevonden.
Projecten waar je ooit mee begonnen bent , maar niet afgemaakt heb. Die schijnt iedereen te hebben. Achter in de kast of onder het bed. Ergens ligt er een UFO. Of het nou een naaiwerk of haakwerk is het ligt er al lang te lang. Om de een of andere reden nooit af gemaakt. Stof viel tegen , garen te kort, of je zag iets nieuws en bent daar aan begonnen. Wat de oorzaak ook is het moet af! Ik zie hier en daar op websites al UFO dagen. Je neemt de UFO mee en die ga je dan daar onder begeleiding af maken. Best een leuk idee, want soms ben je vast gelopen en kan een ander je op nieuwe ideeën brengen. Zelf heb ik zelden een UFO, ik ben nogal van het op schieten. Sterker nog, ik heb wel eens, ok meerdere malen gehad. Dat ik een kledingstuk aan het naaien was wat zwaar tegen viel. Het model was niet wat ik er van verwacht had. Dat naai ik dan af en gooi het meteen in de kleding bak. Ja dat klint raar, had het ook meteen weg kunnen gooien. Maar ik denk dan heeft een ander er mischien nog iets aan. En af is af! Heb je dan nooit een UFO! zul je vragen . Echt wel, ergens tussen de boeken boven in de kast. Staat een handige map met borduurwerkjes. Twee zakjes heb ik nog niet eens open gemaakt, een vuurtoren en hart. Gekocht op de handwerk beurs twee jaar geleden. Dan zit er een heel oud voorgedrukt borduurwerk bij van een eikeboom, waar je zelf een eikenblad bij moet aftellen. Ik heb deze al zeker 30 jaar in huis. Er zit een blauw 12 draads kaaslinnen boduurwerk bij van een haven met boten waar ik zeker al 5 jaar mee bezig ben. Ook een zwart aida borduurwerkje ,wat niet lekker borduurd op zwart. Dit zal waarschijnlijk voor eeuwig een UFO blijven. Nou dat viel wel mee he! Quilts zijn nooit een UFO bij mij, kan nooit wachten om door te stikken. Wat ik zou willen weten is, heb jij UFO's? En welke dan? En wat vind jij een UFO? En hoe lang moet iets blijven liggen voordat het een UFO word? Zou het leuk vinden als je een op merking achterlaat. En mischien heb jij nog een leuke afkorting bedacht ? Laat het me weten. Groetjes Marie

3 opmerkingen:

  1. Bij mij heten het wipjes, work in progress :)
    Maar UFO is ook een leuke naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. UFO..tja eigenlijk vind ik alles wat nog niet klaar is een UFO, maar dat noem ik meestal een WIP (work in progress)> Echt een UFO vind ik het zodra ik eerst een ander werkje ga doen wat niet per se prioriteit heeft..en dan nog iets..en dan nog iets ;) Ik ben ook wel van het afmaken van dingen, maar inderdaad soms is het gewoon een rotklus :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marie, heb ook nog een paar UFO's 2 borduurwerkjes, en een blouse waarvan ik geen idee heb waarom ik die nooit heb afgemaakt. Denk dat ik hem ergens begin jaren 90 heb geknipt en verstevigd. Heb me voorgenomen om hem wel af te maken en wel dit jaar. Ook ik doe net zoals jij modellen die tegen vallen meteen naar het goede doel. Heeft een ander er wellicht wel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen