Bezoekers

zaterdag 11 mei 2013

Gehaakte omslagdoek

Ik haakte een omslagdoek uit het boek Happy Hooker van Debbie Stoller. Ik kocht dit boek jaren geleden in 2006. Ik had al heel lang niet zo'n fris en duidelijk boek meer gezien en kocht het meteen. Het ISBN 978-90-213-3755-5. Debbie Stoller is oprichster van de NYC Stitch 'N Bitch groep. En wilde het haken weer een nieuwe inpuls geven. Daar is ze goed in geslaagd. Het is een duidelijk en leuk boek. Zeker voor beginners omdat er voor in het boek een duidelijke beschrijving met illustraties staat hoe je alles moet doen. Ook hoe je moet patroon lezen. Vertaaling van Amerikaans naar Nederlands. Iets over stekenverhoudingen, handige tips goed uitgelegd enz enz. Achterin staat een aantal hippe werkstukken om aan de slag te gaan. Waaronder deze omslagdoek die ik haakte. Ook staan er in een sjaal van grote gehaakte bloemen, wikkelsjaal, cowgirl hoed, muts, sjaal en muts, omavierkantjes tas, tasje, topje, vestje, bikini in tasje, hip vest, rok, armband en ketting van kraalen, gehaakte riem, konijnenpantoffels erg leuk! , ipod hoesje. Dit alles met div foto's en tekeningen en duidelijke beschrijvingen. Dit boek heeft te weinig aandacht gekreegen vind ik , vandaar dit verhaal. Ik kocht het boek voor de uitleg met de duidelijke tekeningen en omdat het er hip uitziet . Ik gebruikte voor de omslagdoek een dik garen pen 5/6 Cotofilo Print 88% katoen. Merk lana grossa. Kleur 306 . Maar ik had de bollen al heel lang in huis en denk niet dat dit zelfde nog te koop is. Ik ga deze doek ook nog eens in wol/ acryl maken voor de winter. Het haakt lekker vlug weg in een dik garen. Ik laat het patroon zien op de foto's kun je het ook maken veel succes !

1 opmerking: