Bezoekers

woensdag 31 juli 2013

Fijn gehaakte kanten rand

Op markt plaats kocht ik een paar maanden geleden een doos vol met fijn haak garen. Het garen, div bollen dmc en 3s en nog wat andere merken waren zo mooi dat ik een bedankje in de mail stuurden. De dame reageerde daar weer op met de vraag of ik ook geïnteresseerd zou zijn in haak boekjes. En dat was ik, de dame had nog 75 boekjes in div talen en maten. Zo stond er drie dagen later een groot pak op me stoep. In de stapel veel boekjes en tijd schriften, ook wat uit gescheurde blz, aan tekeningen en verrassings boekjes. Alle maal over haken. De dame die in België woonde moest stoppen met haken, het ging haar aan haar hart om alles weg te moeten doen. Maar was blij dat het bij mij goed terecht was gekomen. Wat was ik blij met deze aan koop! Er zaten Nedelands, Duits en Franse boekjes bij, waar onder dit kleine dunne boekje. Het bestaat uit 15 blz. en in geschreven in Frans, Duits en Italiaans . Het boekje heet Ricami Diversi album num.6 , er bestaan er dus nog meer van. Geheel in zwart wit en het ziet er oud uit, helaas nergens een datum te vinden. In het boekje staat fijn haakwerk en gaat geheel over randen haken. Bij de beschrijvingen staan gelukkig tekenigen waar goed mee te haken is. In het boekje word gehaakt met DMC nr 70. Die had ik niet en heb een bolletje uit de doos gebruikt nl. Amalfi fild' Ecosse voor naald 1.5 , het 100% katoen 50 gram. Ik haakte een rand van 5 cm breed en 182 cm. lang, toen was het bolletje op. Ik plaats een foto van het patroon, de tekens zijn : O is een lossen. Een dichte zwarte stip is een halve vasten. De streepjes zijn stokjes.
Op zetten 23 lossen, dan 3 lossen voor het eerste stokje. (26 lossen)
Mocht het patroon niet duidelijk op de foto komen, mail marienaailes@ziggo.nl dan stuur ik mail terug met patroon.
Veel haak plezier! Groetjes Marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten