Bezoekers

zondag 13 oktober 2013

Baby Quilt

Ik kreeg de vraag of ik een baby quiltje wilde maken en dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Ik kreeg een stukje behang mee voor de kleuren. In de baby kamer hebben ze een grote boom op de muur geschilderd met groene bladeren. De rest van de kamer en bed en kasten zijn wit. Op het stoffen spektakel vond ik in een kraam een serie stofjes die naast elkaar lagen en aan gevuld met wat andere stoffen om het geheel af te maken. Ik kocht 10 verschillende stoffen van elk een halve meter. (7 euro per meter). Voor de achter kant een lap van 2 mt ( 5 euro per meter) Dit is veel te veel, maar ik kan er nog een van maken en die raak ik heus wel kwijt. Op de markt knippen ze niet graag 25 cm af, vandaar die halve meters. De stoffen zijn allemaal 100% katoen. Ik gebruikte ook 80% katoenen 20% poly  tussen vulling.
De Baby Quilt heeft een afmeting van 100x80 cm, dat was de wens van de klant. De blokken sneed ik met de Accuquilt Go! En dat gaat snel, met de value die 55018. Daar staat oa een blok op van 4,5x4,5 inch. Het blok word met naad en al gesneden en kan zo onder de naaimachine ( 6mm naad) Het blok is af 10x10 cm en dat is een hele leuke maat. Tien blokken hoog 8 blokken breed dus 80 blokken. En zoals je misschien al weet gooide ik alles door elkaar! Ik houd erg van dit soort quilts , blok en alles door elkaar heerlijk! Het was dus weer een genot om te maken en veel te snel af. Ik quilten de quilt door , door vlak langs de blokken te stikken in de naad. De biezen snij ik op 5,5cm af, vouw ze dubbel met de goede kant stof naar buiten. En stik ze op de verkeerde aan. Sla ze om naar de goede kant en stik ze vlak op de kant door. Ik ben heel benieuwd wat ze van de quilt vinden, spannend! Groetjes Marie.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt, daar wordt de baby vast heel blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend geworden. Ik wil nog een speelkleed maken. Voor onze kleindochter die opkomst is. A.s vrijdag is hier het stoffen spektakel daar ga ik voor stofjes kijken. Ben benieuwd of ik net zo goed slaag.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marie als ze die niet mooi gaan vinden ? Nou dat weet ik wel zeker super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen