Bezoekers

zondag 17 november 2013

Cirkelliniaal

Mijn tweede project met de Cirkelliniaal is een kussen geworden. De stof die ik gebruikt heb is een Dupion zijde, dat is een ruwe onregelmatige mooi glanzende zijde. Er zitten dikke en dunne draden in de stof wat een speels effect geeft. Aan de achter kant heb ik 2 lagen vlieseline op gestreken om de stof steviger te maken. Ik knipte een lap van 45x45 cm, zocht het midden op en prikte die op het pennetje. De kleinste cirkel heeft een doorsnede van 8 cm, de grootste cirkel is 28 cm. Ik borduurde met radix 100% katoen garen in een tintje donkerder dan de zijde stof. Het kussen is 40x40 cm geworden en sluit aan de achterkant met een overslag. Dit was weer een "fun" project om te maken en mijn borduursteken uit te proberen. Als er een cirkelliniaal op jou machine past zou ik zeggen probeer het eens uit want het is super leuk om te doen! Misschien een leuk cadeau om te vragen? Groetjes Marie.

1 opmerking:

  1. Wat is die supergaaf geworden Marie, zou je op het Berninablog moeten posten, ik ga het ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen