Bezoekers

maandag 30 december 2013

Symfonie Rose crochet hook set

Wat een prachtig cadeau kreeg ik van de Kerstman dit jaar! Een houten haak naalden set in gift box. De box is 18x18 cm. met satijn bekleed. Binnen in met een  velours stofje, er zit  elastiek in om de haak naalden onder te doen. Ze zijn gemaakt van Laminated Birch Wood en afgewerkt met een Swarovski Crystal. Een zeer luxe set en dat weet ik. Ik kan bijna met elke haak naald haken maar deze houten geven wel een heel speciaal gevoel. En dat is het een "gevoel" in je handen en je kijk er vaak naar als je haakt. Ik had veel over de set gelezen maar niet in Nederland te koop, de Kerstman heeft het in Engeland besteld. Hij betaalde 79 pond en ik wil niet weten hoeveel euro's dat is. Maar hoe haken ze?? Nou fantastisch! Ze zijn licht en voelen glad aan maar niet te glad. Ook voelen ze  warm aan. Er zit een goede haak aan en een plat midden stukje. Het zijn 8 haaknaalden , 3,5 mm 4 mm. 4,5 mm. 5 mm. 5,5 mm. 6 mm. 7 mm. en 8 mm. Ik heb ze allemaal geprobeerd op verschillende wolletjes en katoentjes. Mijn conclusie is dat ze op katoen niet lekker haken, katoen veert niet mee en haakt stroef. Met acryl en wol of een combinatie daar van gaat lekker. Katoen samen met acryl gaat ook lekker. Ben nu bijna klaar met een stola gehaakt van acryl en ik ga als een trein met pen 4,5 mm. Als een negatief punt wil ik ook vermelden dat de haaknaald no: 3,5 een heel scherp haakje heeft en dat is niet fijn. Dat is jammer die zal ik niet gebruiken. Je kan het ook op de foto's zien als je er op let. Toch ben ik erg blij met deze luxe set en heb de Kerstman een dikke kus gegeven. Groetjes Marie.

1 opmerking: