Bezoekers

vrijdag 24 januari 2014

Reviews Haakboeken

HIP HAAK WERK geschreven door Jan Eaton die al heel wat haakboeken op haar naam heeft. Het is een goed en fris boek voor de beginnende haakster. Er staan 5 basis patronen in, muts, sjaal, tas, wanten en sloffen. Voor in het boek beginnen ze met de uitleg van de steken, geschreven tekst met foto's erg duidelijk. Dan de technieken, hoe hecht je een draad aan bv. Zelfs een blz. over het op spannen van het werk. Overal zie je foto's wat erg makkelijk is. Dan de 5 patronen, die worden duidelijk beschreven. De modellen zijn daar simpel en met uni wol uit gevoerd. Dit komt iets saai over maar er zijn zulke leuke wolletjes in de handel, het is maar net wat je koopt. Het boek heeft 128 blz. En wat ik net beschreef waren de eerste 30 blz. Dan komt de lol! De rest van het boek gaat over hoe deze basis patronen op kunt fleuren met kralen, knopen, pompons, gehaakte bloemen, gehaakte granny's, gehaakte ruche's sluitingen, hengsels en andere versieringen. Een stuk over div. steken vervilten en plastic haken enz.  Ik vind het een leuk beginners boek wat ook van af een jaar of 12 gebruikt zou kunnen worden. De patronen worden op haaknaald 6 a 7 gehaakt lekker snel dus. Ik heb het boek al een tijd in huis en je kunt het hier en daar nog steeds kopen. De prijs varieert van 15 tot 23 euro. ISBN 978-90-5877-7348 Slappe kaft, 26 x 21 cm. Een simpel en snel te haken modellen boek in het Nederlands handig om in huis te hebben. Groetjes Marie.

1 opmerking:

  1. Dit is inderdaad een erg leuk boek Marie. Het is één van de eerste boeken die ik kocht toen ik met haken begon.

    BeantwoordenVerwijderen