Bezoekers

zaterdag 25 januari 2014

Reviews Quiltboeken

Het boek PATCHWORK PROJECTENBOEK is een fris en  modern boek. In het Nederlands met 176 blz. vol met wel 50 verschillende ideeën om te naaien. Het is niet echt een Quilt boek maar er staan een paar makkelijke Quilts in die niet door gestikt worden. Ze worden met draden of knopen op elkaar genaaid. De stoffen die gebruikt worden zijn kleurrijk en fris. Bijna allemaal van katoen wat ook het makkelijkste te verwerken is. Er is een poef die van wollen lapjes gemaakt word erg leuk. De meeste projecten zijn makkelijk na te maken er staan gekleurde getekende schema's bij. Ook met woorden beschreven stap voor stap. Er staat veel in, een hoofd stuk relax alles voor de huiskamer, kussens, gordijnen enz. Hoofdstuk aan tafel, tafelkleed, servet/ ring, placemat, onderzetters , thee muts enz. Stoel hoezen, div. Quilts, dekens, overtrekken, sloop, pyamazak . Ook leuke dingen voor baby enz. Schrijfmap, zakjes, tassen enz... kortom te veel om op te noemen. Een boek voor de beginnende naaister die van lapjes houd om te Patchen. Je krijgt veel inspiratie van dit boek en je moet op stoffen jacht om je voorraad aan te vullen! Een beetje naai ervaring op de naaimachine is wel vereist. Of bij het kijken naar al dit moois ga je misschien wel op naailes. Achter in het boek staan de patronen die je trouwens niet bij elk project nodig hebt. Soms moet je alleen lapjes knippen. De patronen zijn niet op waren grote, dus moet je met het boek naar de copy winkel om ze te laten vergroten. Dit zou een min punt kunnen zijn. Maar dit leuke boek kost 17,95 euro. Als de patronen op ware grote zouden zijn kost dit boek veel meer geld. Nu vergroot je alleen wat je gaat gebruiken. Ook staat er een tijdsduur per project weergegeven waarvan ik denk dat moet je niet doen. Waarom moet een versierd kussen sloop in 1,5 uur  af zijn? Het gaat toch om het plezier wat er aan beleefd om het te maken? Plak over die tijdsduur een bloemetje en laat je niet op jagen. Dit is een leuk boek met veel kijk en maak plezier. 27,5 x 21 cm, 176 blz. ISBN 978-90-230-12726 Bij bol.com 17.95 euro.  Groetjes Marie.

Geen opmerkingen: