Bezoekers

zaterdag 14 juni 2014

Liberated Quiltmaking

De "EMMERTJES" quilt is af! Deze top had ik al een tijdje geleden gemaakt uit het boek Liberated Quiltmaking ll van Gwen Marston. (Zie in de zijbalk bij Liberated Quiltmaking.) Het is dus een vrij uit de hand gemaakt project.  De lapjes zijn wel langs een lat gesneden maar ik heb geen centimeter gebruikt. De emmertjes zijn allemaal anders, in breedte en hoogte. Alleen de kanten van de quilt en randen heb ik wel recht afgesneden,  zo ook de afwerk bies op 5,5 cm. De hengsels heb ik eerst uit de losse pols getekend op karton om te kijken of hij op de emmer paste, beetje gummen en bij tekenen.  Hengsel uit geknipt en op vliesofix over getekend,  geplakt op stofje, weer uit geknipt en op stofje gestreken.  Daarna er op geapliceerd met een leuke steek. Daarna werd het blok inelkaar gestikt. Ook het doorstik werk heb ik uit de losse pols gedaan met de transporteur naar beneden. Ik koos voor horizontale golf lijnen die de zee  nabootsen.  Alles op de gok door gestikt,  je ziet de golfen zitten niet op gelijke afstand. En dat valt precies in de Liberated quilt stijl, niks meten maar doen. Heerlijk om eens niet zo persies te zijn. Het was een heel leuk project om te doen.

Emmertjes quilt meet 135 x145 cm. De stoffen komen uit mijn resten die ik al eens heb gebruikt voor andere dingen. Op de achter kant zit wel een hele lap van kleine bloemetjes op ecru achtergrond.  De stoffen variëren in prijs van 5 euro tot wel 18 euro per meter. Maar alles is van 100% katoen in dezelfde dikte. De dure stoffen zitten vooral in de emmertjes. Als tussen vulling/batting gebruik ik een dunnen kwaliteit van 80% katoen en 20% polyester. Groetjes Marie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten