Bezoekers

vrijdag 5 september 2014

Blouson

Gelukkig heb ik de Blouson voor mijn dochter haar verjaardag op tijd af. Volgende week word ze 28 jaar en dan heb ik een leuk kado. De stof hebben we samen uit gezocht op de lappenmarkt in Utrecht in de Breestraat. Daar is op zaterdagochtend tot 1 uur stoffenmarkt. Heel veel kramen met stoffen en fournituren,  een hemel op aarde! Het patroon komt uit de Burda easy lente/zomer 2014. Een blad voor makkelijke kleding en er zitten patronen in die je zo kunt uit knippen, in maat 34 - 44. Een simpel jasje in een dunne glanzende satijn katoen gevoerd met een dikke satijn voering. Ik heb er twee zakken met een klepje op gestikt, in de voering ook twee zakken.  Het jasje en de voering heb ik als een stof verwerkt, rondom samen gezigzagd. Na dat de boord was aangezet de rits ingeregen en twee maal door gestikt. Daarna het hals boord en manchetten aan gezet en een maal smal op de kant door gestikt. En nu maar hopen dat het past, heb wel maten op gemeten maar ik vond de mouwen zo smal. Nu is dochter super slank dus mischien valt het mee. Groetjes Marie.   

2 opmerkingen:

  1. Daar zal ze zeker blij mee zijn. Ik hoorde vanmiddag vertellen dat deze winter vooral zwart in de mode is, komt dat even goed uit!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schitterend jasje Marie! leuk idee om dit voor E. haar verjaardag te maken. Alvast gefeliciteerd hè!

    BeantwoordenVerwijderen