Bezoekers

maandag 27 oktober 2014

Gehaakte kleedjes

Ik haakte vast een Kerstkleedje voor op tafel, je kan het maar af hebben dacht ik. Ik was een paar dagen ziek en kon niks doen, nou ja na twee dagen moest ik gewoon iets doen! Dit kerst kleedje had ik al lang in je hoofd en na de deken was mijn haak verslaving nog niet gestopt.  Door mij gesnotter heen zocht ik uren naar het juiste patroon en zondag ochtend meteen begonnen en net af gemaakt. Denk dat ik zo'n uurtje of 11 aan gehaakt heb. Ik heb haakgaren van Scheepjeswol MAXI gebruikt in de fel rode kleur no: 722. Is een glanskatoen,  100 gram op een bol, € 5.95. Het kleedje weegt 53 gram en heeft een doorsnede van 47 cm. Ik haakte met haaknaald 1,5 mm. Het patroon komt uit een Duits blaadje Filethakeln leicht gemacht nr: 1/2008. Mocht je er weg van zijn stuur me een mail en ik zal kijken of de man het patroon kan mailen marienaailes@ziggo.nl Nu op zoek naar een wit lichtje om het kleedje voor de Kerst compleet te maken.  Groetjes Marie. 

1 opmerking:

  1. Prachtig kleedje dat je haakte. Zelf maak ik deze nooit ook al vind ik ze heel mooi. Heb gewoon het geduld niet om met zo'n fijne haaknaald te werken.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen