Bezoekers

dinsdag 4 november 2014

Bruges lace crochet

Bruges lace crochet, Russian tape crochet, Brugger Hakelei of Brugs haken is ook al verslavend.  Hier mijn tweede kleedje in een fel rose kleur gehaakt van Scheepjeswol MAXI  ( kleur no: 786) een glanskatoen op haaknaald 1,5 mm. Het kleedje weegt 35 gram en heeft een doorsnede van 35,5 cm. Ook dit kleedje was weer even puzzelen.  Het patroon komt uit een Duits blaadje Dekoratives Hakeln nr: 46  en mijn Duits lezen is zeer slecht. Gelukkig staan er letters bij en in die volgorde haken. Eerst het 1e rondje gehaakt, volgende rondje er aan vast enz. De middelste als laaste, daarna de randen er om heen. Bij deze techniek moet je vaak de draden afhechten,  bij dit kleedje 34 keer. Maar het resultaat heeft een kantachtige look zoals het Brusselse kant. Vond het weer leuk om te doen, daarom het is moeilijk om te stoppen met kleedjes haken. En de vraag die jullie hebben is waar laat ik ze die kleedjes? De meeste kleedjes die op dit blog staan heb ik weg gegeven drie heb ik zelf gehouden en in gebruik.  Maar de kosten van het glanskatoen lopen wel hard op, hobby's zijn nu eenmaal duur. Dus heb ik besloten om de kleedjes te gaan verkopen.  Dit fel rose kleedje is de eerste die ik te koop aanbied voor € 35,- Ik weeg het kleedje, het aantal grammen bepaald de prijs. Hoe meer steken hoe zwaarder het kleedje hoe duurder,  dat lijkt mij wel eerlijk. 35 gram word dus € 35,- Heb je interesse mail me dan marienaailes@ziggo.nl groetjes Marie. 

1 opmerking: