Bezoekers

zondag 11 januari 2015

Badkamer verbouwing

Ik ben "even" niet zo creatief deze maand, want mijn badkamer word verbouwd. Na 30 jaar in dit kleine lieve huisje uit 1905 gewoond te hebben, besloten wij om een nieuwe badkamer te laten maken. De oude badkamer "was" best mooi, maar zeer gedateerd en versleten. Tegels en wc zaten los, het giet ijzeren bad was aan het roesten. Kalk kwam van de muur en vocht sloeg door de oude schoorsteen. En nog vele anderen mankementen. Dus het moest gewoon een keer gebeuren. Nadat we besloten hadden dat we in dit huis oud wilde worden hebben we van de zomer de knoop doorgehakt en een aannemer gevraag een geheel nieuwe badkamer te maken. 5 januari 2015 zijn ze begonnen met een drilboor de badkamer af te breken, wat een lawaai en stof en troep kwam daar uit! Mijn plafond in de keuken moest er half uit om bij de leidingen te komen. Dus het gruis en stof zit ook in mijn beneden verdieping, keuken kasten enz. Wat een troep en gedoe zeg! Als de werklui om 5 uur weg zijn ga ik stofzuigen en dweilen om wat stof weg te krijgen. Als je nu de "badkamer " ziet denk ik, dat komt nooit meer goed! Maar ze zeggen dat het allemaal goed komt. Dus ik maak plaatjes in mijn hoofd hoe het gaat worden en maak me maar druk over de tegels die er in gaan komen. We hebben echt alles nieuw gekocht, tot de laaste op hang haakjes aan toe.
Ik krijg iets meer loop ruimte in de badkamer want de schoorsteen van 35 x 80 cm is er uit en ook het bidet komt niet meer terug. Het zitbad word een simpele  in loop douche met gordijn. Het moet ook een praktische ruimte worden want mijn wasmachine en droger staan er ook in. Was hok en douche met toilet en wasbak met twee lades er onder. Ik heb lang na gedacht over de tegels, het is een oud huis met een "old look" en dat wil ik ook zo behouden. Er zit een mooi donker bruin balken plafond in dat blijft zo, daar viel ik op toen ik het huis kocht. En aan een kant zit een houten wand van schrootjes uit 1905 die word onder gedeeltelijk betegeld. Ik wil wel een zeer praktische badkamer. De tegels die ik koos voor de vloer zijn blauw met een klein spikkeltje grijs er in en zijn antislip. De plint rondom zelfde tegel maar dunner en glad. Dan van onder tot boven een witte tegel die een beetje geelig is net alsof hij al jaren oud is. Aan de onder kant komt een blauwe rand in een ouderwets ruiten theedoeken patroon. Ik kan niet wachten tot het klaar is!! Hier onder wat foto's van de af gebroken badkamer, erg he!? Wordt vervolgd. Groetjes Marie. 

2 opmerkingen:

  1. Oesjeme ... wat een ravage als ze beginnen af te breken. Zal wel even op de tanden bijten zijn om deze periode te overbruggen maar ben er zeker van dat je een prachtige badkamer in de plaats gaat krijgen.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och jee, flinke klus altijd om te gaan verbouwen. Alles zit dan onder de rotzooi. Gelukkig is het eindresultaat altijd zoals je het hebben wilt.

    BeantwoordenVerwijderen