Bezoekers

woensdag 2 september 2015

Haaknaalden review

De Amour haaknaald van Clover met sotfgrip in prachtige kleuren kocht ik in de maten 1,5 mm, 3mm, 4mm, 5,5mm, 6,5mm, 7mm, 8mm, 9mm en 10mm dikte om een goede test en review te doen. Erder kocht ik ook al de Clover soft touch haaknaalden en daar was ik zeer tevreden over, zie vorige review. Nu ging ik aan de slag met de Amour haaknaalden. Eerst haakte ik een kleedje met pen 1,5 mm, mijn favoriete maat voor dun garen. De kleine maatjes 0,6 mm t/m 2mm, zijn van staal en hebben een bescherm kapje in de verpakking om de punt te beschermen. En het gevoel in de hand was heerlijk, toch een beetje anders dan de soft touch, iets ronder. Hij houd lekker vast niet te glad en niet te stroef. Waar ik weer even aan moets wennen was de overgang van het handvat naar het stalen gedeelte, maar dat ging vlug. En ja het houd veel ontspannender vast als zo'n dun stalen "ouderwetse" haaknaaldje. De Amour in de maten 2mm t/m 6mm zijn van metaal met een zilver laagje wat ook al heerlijk haakt. Ook het haakje zelf vind ik fijn, het steekt niet uit wat je bij sommige haaknaalden heb. Maar het haakje blijft in verlengde van de steel. Ook het handvat vind ik supper, net stroef genoeg om lekker vast te houden. Geen ribbels of naden in het handvat. Het handvat is van elastomer, een soort rubberig silicone achtig spul. Ruikt nergens naar. Met de maten 3, 4, 5,5 haakte ik er katoen, wol, acryl en acryl/katoen blend mee. En alle garens gingen lekker! De grote maten 6/10 mm, kocht ik als setje. De haken zijn van plastic, maar de handvaten van het zelfde spul. De naalden worden te zwaar als je ze van metaal zou maken. Ik haakte er div soorten wol mee en deze haken ook weer heerlijk!  Op het handvat staat het nummer in gevreesd dat gaat er nooit af.  Wat ben ik blij met mijn nieuwe haaknaalden! En weer vraag ik mij af waarom ik jaren lang de "ouderwetse" dunne haaknaald ben blijven gebruiken? Deze nieuwe generatie haaknaalden van Clover zijn een echte verbetering voor mijn handen. Ik ga ze allemaal gebruiken. En nu de vraag vind ik de Clover Amour beter/lekkerder dan de Clover soft touch? Oo wat moeilijk! Ik vind ze beiden super, maar als ik echt zou moeten kiezen? Dan kies ik de Clover Amour omdat die ietsje langer zijn en omdat ze zo lekker aanvoelen en de kleuren zijn mooi. De Amour kost in de winkel €8.25 maar op internet zijn interessante aanbiedingen als je een setje koopt. Ik kocht bij CreaMijn, daar zijn ze €6,75 per stuk of sets in de aanbieding. Mijn advies zou zijn om er eerst een te kopen in de maat waar je veel mee haakt, maar pas op je bent er zo aan verslaafd!! Wat zijn jou lievelings haaknaalden. Of haak je ook nog retro? Normaal zet ik er altijd foto's bij, hoe iets er uit ziet. Maar Blogger wil geen foto's meer oploden, alleen text raar he? De foto's staan er nu los boven, via een ander ding er op gezet.  Groetjes Marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten