Bezoekers

vrijdag 1 december 2017

Update Durable sprei

Het is vandaag alweer 1 december,  tijd voor een update van mijn gehaakte sprei van witte Durable glanskatoen no: 10 op pen 2 mm. Ik geef toe het is een hele klus, en ik had de hoop dat hij dit jaar nog afkwam. Maar op pennetje 2 mm gaat het niet zo snel! Maar elke keer als ik er aan werk geniet ik van de mooie witte dunne glanskatoen van Durable.  Wat een goede keus garen was dat! Je moet er toch niet aan denken dat je na een paar banen er achter komt dat het pluist of dat je steeds in de los getwijnde draad steekt. Dan had ik het waarschijnlijk al lang aan de kant gegooid.  En de witte kleur is zalig om te haken nu het vroeger donker word. Natuurlijk heb ik een goede verplaatsbare lamp, maar wit is gewoon hemels! Er is iets met die "kleur" als je er mee haakt, en dan het geluid van de draad die je uit het midden uit de knot trekt, heerlijk! Ik ben nu aan de laaste brede baan 10 begonnen,  er zijn er dus 9 af! Elke baan is 21 cm breed en 224 cm lang. Er zitten 14 motieven in, over elk motief doe ik 70 minuten, als ik niet gestoord word. Daarna moet ik nog twee banen van 7 cm breed haken met een lengte van 224 cm. Dan moet alles aan elkaar gemaakt worden. Wel zijn alle draden al afgehecht! Dat doe ik meteen als de baan klaar is. Tussen door heb ik natuurlijk menig ander kort project gehaakt, maar nu even dit sprei, het MOET in het voorjaar op me bed liggen! Hebben jullie wel is zo'n lang lopend project gehaakt? Hieronder het patroon, misschien wil je de uitdaging aan gaan? Je kunt altijd een dikkere draad gebruiken.  Groetjes Marie

5 opmerkingen:

  1. Het wordt wel prachtig hoor. Weleen werkje maar als het straks dan klaar is.... En als het lekker weg haakt en je er de tijd voor kan nemen, dat is toch heerlijk.

    Veel haak plezier nog.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig hoor...ik heb hem ook gemaakt....240/220...ook een jaar over gedaan hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I really likes your blog! You have shared the whole concept really well and very beautifully soulful read!
    Thanks for sharing
    ผลบอลเมื่อคืน

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig, graag zou ik hier wel een telpatroon van willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je sprei helemaal geweldig en heb de patronen opgeslagen.... wel heel jammer dat de tekst bij het patroon niet leesbaar is. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen