Bezoekers

maandag 15 januari 2018

Durable Sprei

Het met Durable glanskatoen gehaakte sprei is af en wat een dag om foto's te maken! Ik geloof niet in Blue Monday, maar een meer grijzere lucht als vandaag kun je je nauwelijks voor stellen!  Hoopenlijk zijn de foto's goed genoeg om er een voorstelling van te maken, want het fijn gehaakte sprei staat prachtig!  Ik had een geheel witte dekbedovertrek gekocht en daaroverheen staat het zo mooi! Ik begon het sprei van witte Durable glanskatoen no : 10 op pen 2 mm,  op donderdag 2 juni 2016 te haken toen ik met een zere kuit ( zweep slag) weken op de bank moest liggen. Ik zocht een patroon uit de Ariadne,  een sprei gemaakt van banen die je later met een sliert van lossen aan elkaar geregen moest worden. Ik haakte soms weken achter elkaar, per dag 3 tot 6 uur. Waardoor mijn arm over belast werd. Ik stopte dan 2 of 3 maanden en pakte het daarna weer op. Het haakte zo fijn dat het echt een verslaving werd! Afgelopen 3 januari 2018 was het af! En ligt het op mijn bed en alles wat ik nu haak lijkt een peulenschil omdat het zo vlug af is! Het sprei heeft een afmeting van 225 X 230 cm. (mijn bed is 160 X 200)  Aan de voor en achterkant zit nog een smalle rand gehaakt van 6 cm breed. Het weegt +- 2 kilo, er zitten bijna 20 knotten van 100 gram in. Als ik het uit reken heb ik er ongeveer 200 uur aan gewerkt,  dit is het haken, rijgen en draden afwerken bij elkaar opgeteld.  Er is een ding wat ik nog wil doen en dat is een extra rand van 6 X 230 cm haken voor het voeten eind, dat vind ik toch mooier. Het sprei houd daar in banen op en omdat ik een open voeten eind heb vind ik dat niet mooi. Ik heb nog katoen genoeg dus.... Nu ben ik in de ban van de muts die ik in mijn vorige bericht liet zien. Heb er al 3 gehaakt, zo leuk om ook weer wat anders te doen. En laat nu het voorjaar maar komen! Groetjes Marie Bartels. Mail me voor het patroon  marienaailes@ziggo.nl 

11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig sprei en wat een geduld om dat te maken.....bijna onbetaalbaar als je het zo op je bed ziet liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het mogelijk zijn om het patroon te plaatsen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon staat 3 berichten hier naar beneden SCROLLEN. Onder Update gehaakt sprei.

      Verwijderen
  3. Prachtig, heb je die banen vast genaait of gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er word een 4 mt ketting van lossen gehaakt en daarmee rijg jee banen aan elkaar. Wil je het patroon? Mail me marienaailes@ziggo.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die mooi geworden Marie. Wat een werk he maar het resultaat is geweldig. Je schreef er al eerder over hoe je er mee bezig was. Ik vind het een hele prestatie hoor.
    En tja dan draai je je hand niet meerom voor een mutsje. hihihihi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk maar het resultaat is prachtig, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan het patroon niet vinden wil het ook kopen van U

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan het patroon niet vinden wil het ook kopen van U

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ikzie het patroon ookniet, ik zou het ook graag wilen , mijn nostalgia sprei is af en deze vind ik zuper mooi

    BeantwoordenVerwijderen