Bezoekers

maandag 8 januari 2018

Gehaakte Muts

Ik ben niet zo'n mutsen drager, maar de laaste tijd krijg ik hoofdpijn als ik in koude wind loop. Dus haakte ik even snel een muts met de popcorn steek op pen 4 mm. Ik gebruikte twee bollen "Secret Garden " van Scheepjes, een nieuwe wol van; 60 % polyester 20 % katoen en 20 % zijde. Er zit 50 gram op een bol, dat is 93 meter. Het ging persies uit 100 gram, (ik had 150 gram in huis) Ik gebruikte kleur  706 "falling blossom" omdat die het beste bij mijn winterjas past. Deze nieuwe wol soort is te koop in 8 verschillende gemêleerde kleuren, de een nog mooier dan de andere.  Ik had ze al gezien op de Creadoe maar toen niet gekocht want ze zijn €5,20 per stuk en daarvoor te duur om zomaar in voorraad te nemen.  Maar nu wist ik een klein project om de wol te testen. Het is prachtig wol en kriebelt niet zit heerlijk op de huid, zal door die katoen en zijde komen voelt heerlijk. En van de overgebleven bol met nog een paar andere kleuren ga ik voor volgend jaar nog een sjaal haken voor bij de muts. De kleuren zijn echt schitterend!  Het haakt ook wel lekker, maar als je de draad van de bol af trekt kronkelt de draad en dat irriteert.  Ik heb een bol van af buiten af afgewikkeld en een bol van uit de binnenkant uit getrokken maar het blijft kronkelen.  Ik neem het maar voor lief, Secret Garden is te mooi om te laten liggen. Het patroon heb ik op Pinterest gevonden en staat op mijn bord "gehaakte muts"  de bege muts met de grote bloem er op.  Het komt van de site Welke.nl   Zo het is koud vandaag dus de muts is al gebruikt! Groetjes Marie

3 opmerkingen:

  1. Wat is het in een keer koud he, dat vond ik ook al en heb mijn muts ook regelmatig op. Ik vind het kleur verloop erg mooi van het garen. De muts staatje goed en is vast heerlijk warm. Veel plezier ervan.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kleur en heerlijk zulk verloopgaren he.. hoef je niet te zoeken naar goed bijpassende kleurtjes !! een interessante samenstelling trouwens ook.. zijde en katoen en polyester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeker mooie kleuren. Een ook een heel leuke muts!
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen