Bezoekers

zaterdag 2 juni 2018

Borduurstempel

Ik kocht een transparante  flexibele borduurstempel van een vogel bij de website http:// wolenkatoen.nl  de winkel heet LenianeL v.o.f.  Ze kosten daar €9,95 per stuk en er zijn 12 verschillende motieven te verkrijgen. Ik had nog zat stempel inkt en div acrylblokken, dus die hoefde ik niet meer aan te schaffen.  Deze clearstamps moeten op een acrylblok geplakt worden om mee te kunnen stempelen want ze zijn slap. Voordelen hiervan zijn dat ze een stuk goedkoper zijn en je kunt ze persies krijgen op de plek die je wilt, omdat je er doorheen kunt kijken. Ik heb normale stempelinkt gebruikt en na het drogen gefixeerd met de warme strijkbout. Dit staat allemaal op de gebruiksaanwijzing die er bij zit. Je kunt direct op je spullen stempelen of eerst op een katoenen lapje en daar een applicatie van maken. Ik heb wel de stof met een laag plakvlieseline verstevigt.  Knip je lap groter als je met een borduur ring wil werken, ik borduur het liefst zonder, de draad dan  niet te strak aantrekken! Je kunt alleen de buiten lijnen borduren of zoals ik gedaan heb het geheel in vullen met steekjes. Ik gebruikte 9 verschillende kleuren DMC splijt zijde, drie draadjes. Maar je kunt allerlei garen gebruiken natuurlijk. En een borduur naald met scherpe punt en groot oog. Het is een leuk en makkelijk zomer project om in de koffer mee te nemen.  Als je samen met een vriendin bestelt kun je er meer kopen en onderling ruilen, want de andere stempels zijn ook zo leuk! Ook kocht ik een roterende ronde snijmat, als ik die getest heb kom ik het hier vertellen.  Zie hieronder wat foto's. Hebben jullie al een zomer project?  Groetjes Marie Bartels

2 opmerkingen:

  1. Ik had er nog nooit van gehoord, dank je wel voor de tip en de prachtige vogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, hartstikke mooi. Vorig jaar stonden ze op de handwerkbeurs met die stempels. Niet gekocht, dit jaar waren ze er niet. Nu ik jou borduurwerk zie, denk ik er toch over ze te kopen. Super mooi. Groeten Marita.

    BeantwoordenVerwijderen