Bezoekers

maandag 30 juli 2018

Alize Diva garen

Met het Alize Diva garen haakte ik twee sjaals. Dit garen kocht ik een tijd geleden op een beurs, het heeft een zijde achtige look. Toen ik het voor het eerst zag, dacht ik dat het glans katoen was. Maar als je de bol van 100 gram op tilt voel je hoe licht het is. Het garen is gemaakt van 100 % microfiber en er zit 350 meter op een bol van 100 gram € 3,95 per stuk. Er kwam geen eind aan de bol en toen de sjaal af was kon ik er nog een haken. Die gene met de granny's is van een granny van Pinterest, het motief staat op mijn bord; sjaals haken. De andere is met een leuk steekje gehaakt, steeds heen en weer en begonnen in de punt. Ook dit patroon staat op dat zelfde bord. Zo zie je dat met het zelfde garen twee heel verschillende effecten bereikt kan worden. Ik gebruikte in totaal voor beide sjaals 600 gram en haakte op pen 3,5 mm. De granny sjaal is 170 X 70 cm, de andere 180 X 80 cm. Dit garen hebben ze in heel veel verschillende gemêleerde kleuren te koop en haakt super lekker. Nu heb ik de haakpen even aan de kant gelegd en heb ik me gestort op..... Sokken breien!! Hoe leuk is dat!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten