Bezoekers

maandag 2 juli 2018

Madison crochet bag

De Madison crochet bag is het derde project uit het nieuwe boek "Motif Magic" van Kristin Omdahl. Het is een vlug en makkelijk project voor mensen die al langer haken. Je haakt "granny's" die je gaanderweg aan elkaar haakt in een bepaald motief om de vorm van de tas te krijgen. Daarna haak je aan de bovenkant een paar rijen vasten, tot slot de hengsels. Ik gebruikte linnen soft van Scheepjes en haakte met pen 4 mm. Achteraf gezien had ik beter 5 mm kunnen gebruiken dan word het iets losser. Linnen soft lijkt erg op 100% katoen maar bestaat uit 27% linnen, 47% katoen en 26% acryl, 50 gram op een bol,135 meter. Motif Magic is een leuk boek (hier onder nog twee berichten uit dit zelfde boek) waar ik alles wel uit zou willen haken, komt vast goed. Ook ben ik nog gordijntjes aan het haken, die hoeven niet vlug af hoor. Dus ben ik ook nog aan het kijken naar een volgend project uit een ander boek waar ik de patronen uit aan het testen ben. Hebben jullie nog iets op de naald staan? Met dit warme weer is haken het enige wat je kan doen toch? Groetjes Marie Bartels.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi patroon, heeft die tas! En handig om mee te nemen als je je boodschappen doet. Mooi gehaakt,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handige tas die opgevouwen niet veel plek in neemt en je dus als je-weet-maar-nooit tas in je gewone handtas kan meenemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das sieht gut aus.
    Doch wo finde die Patrone .Beste Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen