Bezoekers

dinsdag 12 november 2019

Hexagon Quilt Update

Op 2 april 2019 starte ik met hexagons uit te snijden met mijn Accuquilt Go! In april, mei en juni heb ik alle uitgesneden hexagons met de hand de zoompjes naar binnen genaaid, wat al een heel werk was. Daarna naaide ik ze aan elkaar tot lange stroken van ongeveer 48 cm. Die naaide ik weer tot vierkanten van 48 x 48 cm. Toen ik er 4 af had heb ik deze afgelopen week eindelijk aan elkaar genaaid. Het stuk is nu ongeveer 96 x 96 cm. Het wordt wel erg leuk vind ik. Maar het zo veel werk dat met de hand naaien. Ik doe het tussen door en voor de tv.
Ik wilde er een quiltje van maken voor op de bank, ik moet dus toch nog even door zetten! De hexagons zijn 4,5 cm van rechte kant naar rechte kant. Klein dus, met de naaimachine helemaal niet te doen. Ik vrees dus dat het nog maanden gaat duren voordat het quiltje de juiste maat heeft bereikt. Ik denk aan 135 x 135 cm. Nou kan ik er natuurlijk een rand omheen maken, misschien doe ik dat ik weet het nog niet. Heelemaal hexagons vind ik het leukst. Hier onder wat foto's van het proces. Mijn project doos heb ik bij Ikea gekocht. De volgende keer dat ik over dit quiltje schrijf moet hij af zijn hoor! Hebben jullie wel een zo'n lang duurig project?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten