Bezoekers

vrijdag 24 mei 2013

Handdoekjes met kant

Een grote hit is het versieren van kleine handdoekjes. Je kunt ze overal hangen in de wc, bij de wasbak of mee naar het strand.
Ook voor een kadootje is het super leuk. Op sturen gaat ook goed A5 envelop en de uit pakker is altijd verrast. Vaak versier ik met lint boven op de ingeweven rand die in het handdoekje zit. Een aplicatie met een leuke stof er op doet het ook goed. Maar deze keer versierde ik met kant. Ben dol op kant vooral kant van katoen. Dit kun je lekker strijken en wassen. Ik kocht bij de Zeeman handdoekjes, eerst wassen en drogen voor de krimp. Daarna heb ik op de ingeweven randen kant gestikt het begin en eind een stukje naar binnen geslagen tegen het raffelen. Dit met een normale stiksteek. Het kant aan de onderkant heb ik met een zigzag steek aan gestikt. Een heel klein stukje over elkaar leggen is genoeg, de zigzag is breed genoeg om het kant te pakken. Zet de zigzag breedte op 5mm. Aan begin en eind neem ik 3 cm extra kant om een klein zoompje te kunnen maken. Als je het kant glad aanzet zoals ik hier heb gedaan kun je dat zoompje het beste eerst maken. Dat ik makkelijker . Het op hang lusje heb ik er uit getornd en vervangen met smal kant. Nu is het echt af en niemand weet dat het handoekje van de Zeeman komt. Ons geheimpje he!
Het kant kun je bestellen bij http://www.BisanpaGifts.nl de prijzen zijn:
16mm breed 1,60 per mt. 30mm breed 2,25 per mt. 50 mm breed 2,25 per mt.
Versier eens een handdoekje veel Succes !

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee weer. Ga ik zeker onthouden voor als er weer een kadootje nodig is!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen